انجمن پزشکان عمومی خواستار تسویه کامل معوقات تامین اجتماعی شد

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسویه کامل معوقات تامین اجتماعی به پزشکان عمومی شد.

متن نامه دکتر کامیابی به‌شرح زیر است:

جناب آقای شریعتمداری
مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
با سلام و احترام،
به پیوست بخشی از اعتراضات و انتظارات شورای هماهنگی و شعب انجمن پزشکان عمومی ایران به نمایندگی از جامعه پزشکان عمومی کشور پیرامون تاخیر در پرداخت معوقات و نگرانی از نزول تعامل سازمان تامین اجتماعی طی ماه‌های اخیر در حمایت از طب عمومی کشور جهت مزید استحضار و دستور مساعد ایفاد می‌گردد.
قابل‌ذکر است که پزشکان عمومی در صف اول درمان کشور و در بخش خصوصی عمدتا در نقاط محروم و حواشی شهرها مستقر بوده و خدمات ارائه‌شده از سوی این عزیزان همسو باسیاست‌های کلان نظام سلامت و برنامه‌های توسعه کشور است؛ ازاین‌رو ترغیب و تثبیت جایگاه این همکاران درحالی‌که با وجود مشکلات عدیده مالی بر خدمات خود اهتمام و استقامت ورزیده‌اند نیازمند توجه ویژه است، ضمن اینکه بار مالی ناشی از پرداخت بخش سرپایی پزشکان عمومی سهم بسیار کمی از هزینه‌های درمان تامین اجتماعی در بخش خصوصی را شامل می‌شود.
از طرف دیگر قوانین مصوب و همچنین برنامه‌های اخیر وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر حکایت از عزم آنان برای استقرار و توسعه تجویز الکترونیک دارد که لزوما از سطح اول درمان شروع خواهد شد. اجرای این برنامه قطعا نیازمند همکاری پزشکان عمومی و تامین سخت‌افزارهای لازم است، بنابراین اعتمادسازی در این قشر فرهیخته برای عملی سازی و همراهی در این مهم نیازمند دوراندیشی مسوولین محترم می‌باشد؛ و قطعا هزینه اثربخشی آن برای بقا و توسعه خدمات مضاعف خواهد بود.
با عنایت به‌مراتب فوق و فارغ از ظرفیت‌های قانونی در تادیه معوقات و جرائم مربوطه که برخی دیگر از اقشار جامعه پزشکی از آن استفاده نموده‌اند و با عنایت به تعاملات قبلی مدیرعامل مرحوم و فقید آن سازمان جناب آقای دکتر نوربخش مبنی بر تقویت طب عمومی و اولویت پرداخت مطالبات این همکاران، ضمن اعلام وضعیت اضطرار و تبعات ناشی از بیش از یک سال تاخیر در پرداخت تعهدات، به جد و با نگاهی مشفقانه توصیه می‌گردد که حرکت عملی آن مقام محترم در تسویه کامل معوقات مایه دلگرمی و بازگشت جایگاه آن سازمان نزد جامعه پزشکی و همکاری‌های متقابل با آن سازمان خواهد گردید. پیشاپیش از حسن نیت جنابعالی قدردانی می‌گردد.

پیوست:

(Visited 108 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*