خبر سلامت: “وزارت بهداشت” به مردم کارت زرد و قرمز می دهد

 

 دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان  با اشاره به اینکه سلامت افراد بر روی نمودار به سه دسته تقسیم بندی می شود گفت: افرادی که از نظر ریز فاکتورها  مشکلی ندارند کارت سبز دریافت کرده و کسانی که در معرض بیماری قرار دارند کارت زرد می‌گیرند.

وی در خصوص افرادی که کارت قرمز دریافت می‌کنند اذعان داشت: کارت قرمز به کسانی داده می شود که از نظر وضعیت جسمانی دارای فشار خون، چربی، دیابت، قند بالا، چاقی و اضافه وزن هستند و همچنین  ده درصد افراد جامعه یعنی ۵ میلیون نفری که سیگاری هستند جزو کسانی هستند که کارت قرمز دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با کنترل سه عامل تحرک، عادات غذایی و سیگار می‌توان از مرگ نابهنگام افراد جلوگیری کرد گفت: افزایش تحرک و کاهش مصرف سیگار و همچنین رعایت رژیم غذایی از جمله مصرف نمک کم تا ده سال سبب افزایش عمر افراد می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه حدود ۸۳ هزار نفر بر اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دهند، خاطر نشان کرد: مصرف نمک عامل اصلی ابتلا به فشار خون بالا است و آمارها نشان می‌دهد میزان مصرف نمک بین افراد جامعه ۱۰ تا ۱۲ گرم است که اگر بتوانیم حتی ۲ گرم آن را کاهش دهیم از خطر ابتلا به فشار خون بالا کاسته‌ایم.

به گفته دکتر سیاری کنترل مصرف نمک در خانوارها و صنعت و همچنین رعایت میزان آن در پخت نان سنتی از جمله کارهایی است که می‌توان در جهت ارتقاء سلامت افراد جامعه انجام داد.

 

 

 

(Visited 295 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*