انجمن رشت: انتخابات انجمن پزشکان عمومی رشت برگزار شد

با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انجمن پزشکان عمومی رشت، ۶ عضو دوره‌ی فعلی و ۳ عضو جدید به نهمین هیات مدیره‌ی این انجمن راه یافتند.
برگزاری مجمع که قرار بود ساعت ۱۰ صبح جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ در تالار آریانا آغاز ‌شود، بیش از یک ساعت تاخیر داشت. دلیل این تاخیر اعتراض برخی نامزدها به اعلام روز پنجشنبه ۴ دی به‌عنوان آخرین فرصت عضویت در انجمن بود که دلیل آن را انحصارطلبی هیات مدیره و ترس از ورود اعضای جدید می‌دانستند.

_DSC8168


_DSC8260

_DSC8197

_DSC8226

در آغاز پس از اعلام برنامه‌ها توسط دکتر مسعود جوزی، دبیر انجمن پزشکان عمومی رشت، دکتر سونیا معصومی، رییس انجمن، در سخنانی کوتاه ضمن خوش‌آمدگویی به اعضا و میهمانان، همه‌ی پزشکان عمومی را به همبستگی برای غلبه بر مشکلات صنفی فرا ‌خواند.


سپس دکتر فرامرز رفیعی، عضو هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران و ناظر مجمع، پشت تریبون آمد تا به شبهات معترضان پاسخ دهد. وی با استناد به اساسنامه‌ و آیین‌نامه‌ی انتخابات انجمن و مستنداتی چون قایل شدن یک ماه زمان برای عضویت و دو هفته برای نامزدی و اعلام آن از یک ماه پیش در روزنامه‌ی رسمی، خبرنامه و سایت انجمن و نیز فرستادن بیش از ۱۰ نوبت پیامک، تصمیم هیات مدیره‌ی رشت را قانونی خواند و سپس با انتخاب دکتر مرضیه مصدقی، دکتر جمشید خانقینی و دکتر موسی دانش‌ حکمتی به‌عنوان اعضای هیات رییسه، اداره‌ی مجمع و برگزاری انتخابات به این همکاران سپرده شد.


در ادامه دکتر انوش برزیگر، رییس نظام پزشکی رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن سخنانی با تاکید بر اهمیت انجمن پزشکان عمومی رشت و تایید سخنان دکتر رفیعی، از وی و مسوولان انجمن رشت درخواست کرد به‌منظور افزایش مشارکت، فرصت عضویت در انجمن را تا زمان آغاز رای‌گیری تمدید کنند. سخنرانان بعدی دکتر ابوالقاسم پیروزی، رییس مجمع انجمن‌های پزشکی استان و دکتر مهران قسمتی‌زاده، رییس شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی کشور بودند که در فاصله‌ی این دو سخنرانی، دکتر رفیعی با حضور مجدد پشت تریبون اعلام کرد با موافقت تلفنی رییس انجمن پزشکان عمومی کشور، امکان ثبت‌نام برای همکاران غیرعضوی که در مجمع حضور یافته‌اند، فراهم شده است.

_DSC8387

_DSC8249

دکتر رفیعی

در ادامه از سه تن از فعالان صنفی پزشکی عمومی رشت تقدیر شد. دو نفر نخست که در این دوره نامزد عضویت در هیات مدیره نبودند دکتر حمید اخوین، عضو چند دوره و رییس سابق انجمن پزشکان عمومی رشت و دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد، عضو هیات مدیره‌ی هشتم انجمن و مدیر درمان تامین اجتماعی استان، لوح و هدایای خود را از دکتر برزیگر و دکتر محمدتقی آشوبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دریافت کردند و دکتر حمید طهماسبی‌پور، عضو هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران، از دکتر محمدکاظم پورکاظمی، رییس انجمن داروسازان گیلان.

دکتر اخوین

سپس بخش رسمی مجمع با ارایه‌ی گزارش‌های هیات مدیره، مالی و بازرسی توسط دکتر مسعود جوزی، دکتر آرش عصاری و دکتر محمد بخشعلی‌زاده (دبیر، خزانه‌دار و بازرس انجمن پزشکان عمومی رشت) آغاز شد. در آغاز این بخش اعلام شد فرصت عضویت در انجمن به پایان رسیده است. این امر هیاهوی چند تن از نامزدها را در پی داشت که با اعلام این‌که طرفداران‌شان در راه‌ هستند، به نشانه‌ی اعتراض و تهدید به انصراف جلوی در سالن تجمع کرده بودند.
سپس تریبون آزاد برای ارایه‌ی نظرات در اختیار اعضای انجمن قرار گرفت که در ابتدا دکتر جعفر ثابت‌قلب قربانی با اشاره به حضور سه دوره در هیات مدیره‌های قبلی، از برخی رفتارهای معترضان گلایه کرد و در ادامه‌ برخی از نامزدهای انتخابات از جمله دکتر صادق جعفرپور، دکتر فرزانه فرج‌پور، دکتر هومن ابراهیمی لویه و دکتر محمد دوزنده نرگسی از این فرصت برای معرفی خود و برنامه‌های خود استفاده کردند.
در نهایت رای‌گیری آغاز شد و در حالی که ثبت‌نام اعضای جدید تا آخرین لحظات ریخته شدن آرا به صندوق‌ها ادامه داشت و با ورود ۳۵ عضو جدید تعداد اعضای انجمن پزشکان عمومی رشت از ۱۸۰ به ۲۱۵ رسیده بود، در نتیجه‌ی شمارش ۱۱۸ رای، همکاران زیر به‌عضویت نهمین هیات مدیره‌ی انجمن درآمدند:

_DSC8594

_DSC8626

_DSC8393

 

اعضای هیات مدیره:
۱- دکتر سونیا معصومی، ۷۸ رای
۲- دکتر هومن ابراهیمی لویه، ۶۷ رای
۳- دکتر احمد مرادی، ۶۴ رای
۴- دکتر رقیه حج‌فروش، ۶۲ رای
۵- دکتر حمید طهماسبی‌پور، ۶۰ رای
۶- دکتر آرش عصاری، ۵۷ رای
۷- دکتر رضا امیدی، ۵۶ رای
۸- دکتر آنه‌محمد دوگونچی، ۵۶ رای
۹- دکتر مسعود جوزی، ۵۱ رای
اعضای علی‌البدل هیات مدیره:
۱۰- دکتر محمد بخشعلی‌زاده، ۴۹ رای
۱۱- دکتر شهروز امانی، ۴۸ رای
۱۲- دکتر نیما نیک‌بین، ۴۸ رای
بازرس:
دکتر محمد دوزنده‌ نرگسی، ۶۴ رای
بازرس علی‌البدل:
دکتر علی‌اصغر اشرف‌نژاد، ۴۰ رای.

هیات مدیره‌های قدیم و جدید

هیات مدیره‌‌ی قدیم و هیات رییسه‌ی مجمع

چند نکته:
– مجمع با یاد سه تن از بزرگان انجمن پزشکان عمومی رشت، زنده‌یادان دکتر سعید فرزد، دکتر سیدحسن تائب و دکتر هدایت یزدانی که در فاصله‌ی دو مجمع پیشین و فعلی درگذشته بودند آغاز شد.

دکتر یزدانی و دکتر فرزد در مجمع عمومی انجمن، پاییز 1390

– از پیش‌کسوتان انجمن دکتر محمدحسن صالحی، دکتر ایرج صدیقی و دکتر محسن شریفی در جمع حضور داشتند.

کتر صدیقی‌ها!

دکتر صالحی

دکتر شریفی

– علاوه بر میهمانان یاد شده، دکتر فرزاد فرقان، عضو شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، دکتر اردشیر شهریزاد، رییس و سایر اعضای شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی گیلان و دکتر علی اکبری، مدیر کل بیمه سلامت استان، از میهمانان ویژه‌ی مجمع بودند.

_DSC8603

 

(Visited 1,203 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*