با حضور معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور: نشست هم اندیشی پزشکان عمومی مشهد برگزار شد

به دعوت انجمن پزشکان عمومی  مشهد نشست هم اندیشی پزشکان عمومی ساعت ۹:۳۰ روز جمعه ۲۶ دی ماه در سالن اجتماعات  نظام پزشکی با حضور آقای دکتر گل علی زاده  معاون محترم پشتیبانی  سازمان نظام پزشکی کل کشور و نایب رییس انجمن  پزشکان عمومی ایران  برگزار شد. در این  نشست بعد از تلاوت  آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی رییس انحمن پزشکان عمومی مشهد  ضمن خیر مقدم به شرکت کنند گان  به طور اجمال  گزارشی از فعالیت های انجمن مشهد در طول یک سال گذشته ارائه دادند .دکتر جباری درادامه ضمن بیان تاریخچه تشکیل انجمن ها ی علمی و انجمن پزشکان عمومی ایران و ادای احترام به پیشکسوتان  تشکیل انجمن به تشریح و تبیین شرایط حساس کنونی پرداخته وبر لزوم هوشیاری  و حضور در صحنه همکاران پزشک عمومی  تاکید کردند. سپس  هیات  رییسه   در محل جایگاه استقرار  یافته و با دعوت از آقای دکتر گل علی زاده   شرکت کنندگان به استماع  سخنان ایشان پرداختند . معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی  به طور مبسوط به تشریح  فعالیت ها و اقدامات انجمن در دفاع از حقوق پزشکان عمومی  پرداختند،  ایشان در ادامه تنها راه برون رفت از وضعیت موجود را  نگاه  اصولی به مقوله  نظام ارجاع و احیا طب عمومی  دانستند و بخشنامه های صادره از سوی وزارت بهداشت در تحدید حدود صلاحیت حرفه ای و دامنه کار پزشکان عمومی را خارج از مسئولیت های قانونی و ناشی از نفوذ و لابی گری و غیر قانونی عمل کردن بخش هایی از بدنه اجرایی  سابق وزارت بهداشت  دانستند.

نایب رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن بیان گزارش دیدار هیات مدیره انجمن  با وزیر محترم بهداشت  وبیان دغدغه ها  و مشکلات و انتظارات منطقی پزشکان عمومی از نظام سلامت در حضور ایشان ،  اظهار داشتند بحث های مستدل و منطقی و د فاع علمی انجمن  این اعتماد و اطمینان را در وزیر بهداشت و معاونین ایشان به وجو.د آورده که به سرمایه کارشناسی پزشکان عمومی  با دید ویژه  توجه داشته باشندو قبول  حضور پزشکان عمومی در بورد تخصصی پزشکی عمومی و بازنگری کوریکولوم آموزشی پزشکان عمومی  با حضور و مشارکت انجمن پزشکان عمومی از سوی وزیر را از نتایج این دیدار دانست.

آقای دکتر گل علیزاده تکیه بر  طب عمومی و تغییر کوریکولوم آموزشی  پزشکان عمومی  در راستای توانمند سازی آنان را به نفع نظام سلامت و مردم  و جلوگیری از اتلاف منابع و تحمیل هزینه به نظام سلامت  و مبتنی بر اصول اقتصاد درمان  دانست.

در ادامه این جلسه همکاران پزشک عمومی هر کدام با قرار گرفتن در پشت تریبون به بیان  مشکلات؛ دیدگاه ها،انتقادات و پیشنهادات  خود پرداختند و ضمن حمایت از انسجام تشکیلاتی  پزشکان عمومی ، حمایت خود را از حرکت اخیر پزشکان عمومی در کل کشور  در تنطیم نامه به وزیر محترم بهداشت درمان و بیان دغدغه ها و چالش های پزشکان عمومی  و اعتراض به  تنگتر شدن عرصه کاری در حوره طب عمومی اعلام داشته و بر همراهی و همدلی  خود با پزشکان عمومی سراسر کشور در تمام فیلد های  کاری تاکید کردند. این جلسه  در ساعت ۱۳ پایان یافت.

(Visited 313 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*