پیگیری برای کاهش محدودیتهای اعمال شده بر پزشکان عمومی

toplanti

با برگزاری نشست مشترک نمایندگان انجمن پزشکان عمومی و سازمان نظام پزشکی، راهکارهای عملی پیگیری نامه‌ی پزشکان عمومی به وزیر بهداشت بررسی شد.
در این نشست که دیروز با حضور دکتر گل‌علیزاده و دکتر جهانگیری معاونان پشتیبانی و نظارت سازمان نظام پزشکی، دکتر تاملی مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی، دکتر مقیمی مدیر کل صلاحیت حرفه‌ای سازمان نظام پزشکی، دکتر خاقانی دبیر انجمن پزشکان عمومی و دکتر رفیعی عضو هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی برگزار شد، نامه‌ی پزشکان عمومی سراسر کشور خطاب به وزیر بهداشت که در آن ضمن حمایت از نامه‌ی ۹۳/۱۰/۸ رییس انجمن پزشکان عمومی، خواستار رفع محدودیت‌های حرفه‌ای و اجرای مفاد دستورالعمل توانمندسازی پزشکان عمومی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.
در آن نامه که به رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز رونوشت شد، همچنین تعریف حدود صلاحیت و جایگاه پزشکان عمومی، برگزاری دوره‌های آموزشی مدون با کمک انجمن‌ها و سازمان نظام پزشکی، تدوین گایدلاین‌ها و در ‌‌‌نهایت رفع اعمال محدودیت‌های ایجاد شده نه‌تنها در بخش پوست و زیبایی، بلکه سایر گرایش‌ها از جمله درمان اعتیاد، طب کار، تغذیه و… از وزیر بهداشت درخواست شده بود.
در این نشست ضمن تصویب موارد زیر، مقرر شد گزارش پیگیری مصوبات این جلسه از سوی اعضا بعد از تعطیلات نوروزی ارایه شود:
۱- پیگیری اجرایی شدن دستور وزیر بهداشت در خصوص نامه‌ی پزشکان عمومی توسط دکتر تاملی
۲- بررسی راهکارهای عملی و آموزشی به‌منظور پیگیری و اجرایی شدن دستورالعمل توانمندسازی پزشکان عمومی
۳- تبیین و تدوین حدود شرح وظایف و صلاحیت پزشکان عمومی و ارایه‌ی آن در جلسات آتی
۴- بررسی و تدوین شیوه‌نامه‌ی فرآیند اجرای نظام ارجاع در سطح ۱ در کشور توسط معاونت نظارت سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی- تخصصی کشور
۵- تشکیل کارگروه مشترک فی‌مابین معاونت نظارت سازمان نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی در خصوص نظام ارجاع.

(Visited 505 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*