رییس سازمان نظام پزشکی: نظام پزشکی وظیفه نظارتی ندارد که بخواهند آن را بگیرند

dr-zali

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که این سازمان بر اساس قانون هیچ گونه وظیفه نظارتی ندارد که بخواهند آن را بگیرند، اظهارداشت: نظام پزشکی به عنوان «معین» وزارت بهداشت همکاری می کند.

دکتر علی رضا زالی روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، افزود: سازمان نظام پزشکی یک نظام صنفی مستقل با شخصیت حقوق مستقل است.

وی با اشاره به طرح موضوع گرفتن اختیار نظارتی از سازمان نظام پزشکی، گفت: رفتارها باید به گونه ای باشد که جامعه پزشکی احساس امنیت خاطر کند. یعنی، کار اقلیت باعث نشود اکثریت جامعه پزشکی آسیب ببینند.

زالی به موضوع گرفتن تعیین تعرفه ها از نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: ۵ سال قبل ما هشدار داده بودیم که گرفتن این اختیار نه تنها کمکی به انسجام تعرفه ها نمی کند که برعکس انتظام تعرفه ها را از بین می برد و امروز معتقدم چنین نگرانی رخ داده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: بر خلاف آنچه در آن سال ها گفت شد، گرفتن اختیار تعیین تعرفه ها از سازمان نظام پزشکی منجر به هرج و مرج شد و امروز این امر محقق شده است. زیرا، بررسی ها نشان می دهد که انسجام و انتظام تعرفه ها بعد از گرفتن اختیار از نظام پزشکی، از بین رفته است.

زالی با اشاره به مشروح مذاکرات آن سال ها که منجر به گرفتن اختیار تعیین تعرفه از نظام پزشکی شد، افزود: حالا امروز می گویند که می خواهند اختیار نظارتی را از سازمان نظام پزشکی بگیرند که این هم بحث پیچیده ای است.

وی با عنوان این مطلب که قانونگذار نظارت را به نظام پزشکی واگذار نکرده است که حالا بخواهند آن را بگیرند، تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی بعد از ابلاغ کتاب تعرفه ها و بسته های نظارتی، به عنوان معین وزارت بهداشت و دولت، وارد کار شد. ولی، آنچه مسلم است اینکه وظیفه نظارت بر تعرفه ها بر عهده وزارت بهداشت است.

(Visited 294 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*