حمایت قاطع انجمن پزشکان عمومی ایران از تداوم برنامه‌ی پزشک خانواده

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در واکنش به آن‌چه «بیانات یکی از نمایندگان محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات نظام ارجاع در استان فارس» خواند، طی نامه‌ای خطاب به وزرای بهداشت و رفاه و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن پیوست نامه‌ی انجمن پزشکان عمومی شیراز مبنی بر حمایت از تداوم برنامه‌ی پزشک خانواده، تاکید کرد: «پیاده‌سازی برنامه‌ی جاری در این استان به‌رغم مشکلات موجود توانسته است کاستی‌ها و موانع سازماندهی برای استقرار تشکیلات پزشک خانواده را پشت سر گذاشته و در صورت حمایت همه‌جانبه‌ی مسوولین محلی و کشوری قابلیت تبدیل به الگویی موفق و ملی را خواهد داشت.»
متن نامه‌ی دکتر عباس کامیابی خطاب به دکتر هاشمی، دکتر ربیعی و دکتر شهریاری به‌شرح زیر است:

با سلام و احترام
پیرو بیانات یکی از نمایندگان محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات نظام ارجاع در استان فارس، به پیوست اعتراض انجمن پزشکان عمومی شعبه‌ی شیراز مبنی بر پیشگیری از هر گونه تردید در روند اجرایی و ساماندهی برنامه‌ی پزشک خانواده، جهت مزید استحضار و دستور مقتضی ایفاد می‌گردد.
پیاده‌سازی برنامه‌ی جاری در این استان به‌رغم مشکلات موجود توانسته است کاستی‌ها و موانع سازماندهی برای استقرار تشکیلات پزشک خانواده را پشت سر گذاشته و در صورت حمایت همه‌جانبه‌ی مسوولین محلی و کشوری، قابلیت تبدیل به الگویی موفق و ملی را خواهد داشت. بدیهی است که بازگشت از موفقیت‌های کسب شده و کارشکنی در بالندگی این برنامه از طریق تردید و تاخیر در تامین منابع و ابزارهای مورد نیاز، شائبه‌ی تکرار سرمایه‌سوزی و کم‌توجهی به تحول اساسی در نظام سلامت را با برنامه‌هایی روبنایی و عامه‌پسند مطرح خواهد ساخت. برقراری نظام ارجاع یکی از تکالیف مصرح در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین برنامه‌ی توسعه‌ی پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی است و تحلیل و اصلاح در روند اجرای این برنامه مشروط به انتشار نتایج به‌دست آمده توسط دانشگاه مجری و نهادهای ناظرخواهد بود.
با عنایت به موارد پیش‌گفت و با اذعان به تدبیر و ژرف‌اندیشی جناب‌عالی، اطمینان دارد که با حفظ و تقویت الگوی موجود در این استان، با هرگونه مانع‌سازی در روند پیشرفت و تعالی این برنامه مقابله خواهد شد و این انجمن و پزشکان عمومی سراسر کشور، همسو با کارشناسان و نخبگان علمی و اجرایی آماده هر گونه واکنش و همراهی در جهت تثبیت این برنامه خواهند بود.

Shiraz

برای مشاهده نامه در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

(Visited 337 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. محمد علی ارگانی

    از این که انجمن تمام خط مشی خود را بر پیشبرد طرح پزشک خانواده قرار داده عمیقا متعجب و متاسفم . این کار به منزله وارد شدن به چاه با طنابی است که سر آن دست کسی است که هیچکاه قابل اعتماد نبوده است . این کار سلب اختیار قاطبه پزشکان برای گدایی حداقل هاست . اصرار و ابرامیست برای امضای ترکمانچایی دیگر. با کدام رای گیری یا کار کارشناسی انجمن به چنین نتیجه ای رسیده است ؟ با چنین سرانه درمان ناچیزی مگر میتوان طبیب را در این طرح تامین نمود ؟ در جاییکه طبیب مرغ عزا و عروسیست با هر تلنگری در این مملکت که ۲ ماه متوالی بر یک سیاست ومنوال نمیچرخد سر اولین کسی که بریده خواهد شد طبیب عمومی است . ظاهرا روسای انجمن از کمبود موی سپید رنج می برند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*