عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: اجرای پزشک خانواده در اولویت وزارت بهداشت باشد

3105724_196

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اجرای پزشک خانواده در اولویت وزارت بهداشت باشد، گفت: بدون شک نظام ارجاع هزینه‌های حوزه سلامت را کاهش می‌دهد.

ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت اجرای قانون بهداشت و درمان از سوی وزارت بهداشت، افزود: در قانون فعلی این وزارتخانه مکلف به انجام ارایه خدمات سطح بندی است به گونه ای که باید سیستم نظام ارجاع را در حوزه سلامت اجرایی کند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث پزشک خانواده و اجرایی شدن آن در کشور قانونی بوده و وزارت بهداشت تاکنون تنها در ۲ استان به صورت پایلوت این طرح را اجرایی کرده در حالی که باید این طرح در دیگر استان ها نیز اجرایی شود.

وی یادآور شد: اگر همچنان این وزارتخانه در اجرای پزشک خانواده حرکت نکند کشور متحمل هزینه های سنگین بهداشت و درمان خواهد شد و آنچه که در بحث کیفیت خدمات حوزه سلامت انتظار داریم محقق نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر نحوه پرداخت به پرسنل در حوزه سلامت از معضلاتی است که نارضایتی زیادی را در این بخش فراهم کرده است لذا ما براین باور هستیم که وزارت بهداشت مجری قانون بوده و باید آن را به درستی اجرا کند.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه وزارت بهداشت به مناطق محروم، گفت: در این بخش نیز وزارت بهداشت باید رویکرد بهتری را در نظر بگیرد و در بحث آموزشی و توسعه مراکز بهداشتی ودرمانی مناطق محروم اقدامات موثری را انجام دهد.

(Visited 184 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*