وزیر بهداشت:مگر چند پزشک حقوق ۸۰ میلیونی می‌گیرند؟

IMG12320688

وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس به اختلاف دریافتی پزشکان اشاره کرد و گفت: این اختلاف مربوط به ۲۶ سال پیش است.

به گزارش میزان، هاشمی امروز در مجلس گفت: من نیامده‌ام که بگویم خیلی کار کردیم. شما نمایندگان در جریان هستید که دولت در چه شرایط کمبودی این خدمات را در بخش سلامت ارائه کرده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به مسعود پزشکیان در مورد اختلاف دریافتی پزشکان و دیگر گروه‌های درمانی گفت: مگر ما این اختلاف را ایجاد کردیم؟ این اختلاف مربوط به ۲۶ سال پیش است.

وی افزود: مشکل از آنجایی شروع شد که ۲۶ سال پیش نظام پرداخت در بخش دولتی ما را حتی در مراکز آموزشی از نظام حقوقی خارج کردند و گفتند هر چه تعداد بیشتری عمل کنید بیشتر دریافت می‌کنید. به این ترتیب هم آموزش، هم پژوهش و هم درمان مردم آسیب دید.

وزیر بهداشت با انتقاد از صحبت‌های نماینده مردم تبریز در خصوص دریافتی زیاد برخی پزشکان گفت: مگر چند نفر هستند که ۸۰ میلیون دریافت می‌کنند که شما آن را در تریبون عمومی مطرح می‌کنید؟ این حرف‌ها غیر از اینکه به مردم را علیه یک سرمایه اجتماعی تحریک می‌کند چه سودی دارد؟

وی افزود: اگر بخواهید من را در مقابل جامعه پزشکی قرار دهید قطعا زیر بار نخواهم رفت.

هاشمی در پاسخ به اتهام غیرقانونی عمل کردن وزارت بهداشت گفت: بخش حقوقی مجلس بیاید بررسی کند ما چقدر انحراف داشتیم و قبلی‌ها چقدر انحراف داشتند. بررسی کنید ما چقدر به قانون عمل کردیم و قبلی‌ها چقدر عمل کردند. وزیر بهداشت افزود: اگر بناست قانون اجرا شود کمک کنید مصوبه مجلس که می‌گوید بیمه‌ها موظف هستند در پایان ماه اول ۶۰ درصد مطالبات را پرداخت کنند، اجرایی شود.

وی در پاسخ به پزشکیان که گفته بود هزینه بیمه‌ها را زیاد کردید و این دلیل به تعویق افتادن پرداخت بیمه‌ها است گفت: هیچ افزایشی در هزینه بیمه‌ها صورت نگرفته است. وی اضافه کرد که وزیر رفاه در کمیسیون بهداشت مجلس در مقابل این پرسش که آیا هزینه‌های شما در بخش بیمه زیاد شده است یا نه؟ گفت نه زیاد نشده است و اگر سازمان مدیریت و خزانه کشور پول‌های ما را به موقع پرداخت کند ما در وصول مطالبات هیچ مشکلی نداریم.

(Visited 451 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*