رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: طرح پزشک خانواده تا آخر امسال در همه شهرهای اردبیل اجرا می‌شود

Dr-pourfarzi-1.jpg_672471283

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طرح پزشک خانواده که نتایج بسیار زیادی را نیز به همراه دارد تا پایان امسال در تمام شهرهای استان اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده کار را مرحله به مرحله به پیش می‌بریم و تمام تلاشمان بر این است تا ساکنان مناطق شهری را نیز همچون روستاها تحت پوشش این طرح مفید و موثر ببریم.

وی با بیان اینکه در گام اول در مناطق روستایی سپس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این طرح اجرایی و عملیاتی شده است، افزود: امسال شهرهای گرمی و خلخال را نیز تحت پوشش بردیم به طوری که هم‌اکنون در هفت شهرستان استان اردبیل طرح پزشک خانواده در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مورد اجرای این طرح در سه شهر باقیمانده این استان گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال در سه شهر پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل طرح پزشک خانواده را اجرایی کنیم هر چند که در مرکز استان با توجه به جمعیت بیش از نیم میلیون نفر اجرای این طرح فاز به فاز به پیش می‌رود.

پورفرضی بیان کرد: در قالب این طرح مراکز بهداشتی و درمانی تمام ساکنان شهرها و روستاها را با توجه به پوشش بیمه‌ای سلامت تحت مدیریت و هدایت قرار داده و سعی‌مان بر این است تا از این تجهیزات و امکانات مرحله به مرحله و با مطلوبیت خاص استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: در قالب طرح تحول سلامت و تقویت اجرای طرح نظام پزشک خانواده ۲۱۰ هزار نفر از ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهر را تحت پوشش این طرح بردیم و انتظار می‌‌رود تا آخر امسال در کلیه شهرهای استان اردبیل طرح پزشک خانواده با مطلوبیت اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: در قالب طرح پزشک خانواده به ازای هر خانواده پرونده‌های الکترونیکی شکل می‌گیرد و این افراد خانواده در گام اول توسط پزشک تعیین شده مورد چکاب و بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا وضعیت سلامتی آنها و احتمال بروز بیماری‌های شایع در بین خانواده‌ها شناسایی شده و نسبت به تحلیل و بررسی و انجام معاینات دقیق‌تر برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد.

پورفرضی عنوان کرد: در وهله اول با ارجاع پرونده به پزشک عمومی افراد خانواده از خدمات سطح اول که پزشک عمومی است بهره‌مند شده و در صورت نیاز این پرونده به سطوح دوم تخصصی و سطوح سوم فوق تخصصی ارجاع می‌شود تا با تعرفه دولتی و پوشش بیمه‌ای افراد از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در قالب عملیاتی کردن این طرح به صورت مداوم افراد با پزشک خانواده در ارتباط خواهند بود تا حتی بیماری‌ها در همان مرحله اول تشخیص و درمان شود، گفت: این امر زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا از شیوع و گسترش برخی بیماری‌ها به معنای واقعی جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل طرح پزشک خانواده را نظام‌مند کردن حوزه سلامت و کارهای پایه‌ای در این بخش اعلام کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا سلامت جامعه ارتقاء یافته و به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

(Visited 820 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*