بیمه ایران: پزشکان عمومی آزمایش ننویسند!

bimeh-iran-isgp

محدودیتی بی‌سابقه در تاریخ بیمه کشور:
بیمه ایران در نامه‌ای خطاب به آزمایشگاه‌های پزشکی اعلام کرد آزمایشات چک‌آپ را در تعهد خود نمی‌داند.

به گزارش سایت انجمن پزشکان عمومی ایران، در این نامه که بدون امضا، شماره یا تاریخ در هنگام تمدید قرارداد به آزمایشگاه‌ها داده می‌شود، به بند ۳-۳ از ماده ۳ آیین‌نامه ۷۴ شورای‌عالی بیمه استناد شده است. این در حالی است که در بند مورد اشاره «جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی» در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر دانسته شده است.

بدین ترتیب در تاریخ بیمه کشور نخستین بار است که ادعا می‌شود آزمایش‌های چک‌آپ جزو آزمایش‌های تشخیص پزشکی نیست.

گذشته از این، در ادامه نامه تجویز همزمان آزمایش‌هایی مثل کلسترول خون و سلامت کبد و شمارش گلبول‌های خون یا هر گونه غربالگری از جمله دیابت، تیروئید، خون در مدفوع و… توسط پزشک‌های «غیرمتخصص» خارج از تعهد دانسته شده که در این صورت پزشکان عمومی کلا از درخواست آزمایش منع شده و طب پایه کلاً به همکاران متخصص واگذار خواهد شد.

ابهام بعدی نامه هم این است که معلوم نیست «غیرمتخصص» تنها به پزشکان عمومی اشاره دارد یا تمامی تخصص‌های غیر از داخلی را شامل می‌شود.

در صورت ارایه توضیح از بیمه ایران درباره این نامه بی‌امضا یا هر گونه واکنش از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، نظام پزشکی یا انجمن‌های پزشکان عمومی یا آزمایشگاهی، اخبار رسیده در همین سایت منتشر خواهد شد.

(Visited 6,198 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

2 نظر

  1. دکتر بهمن مشفقی

    خیلی جالب و درعین حال شگفت انگیز است که با یک نامه ی بدون امضاء وبدون تاریخ که تنها مارک بیمه ایران را دارد به خود اجازه می دهند تحت عنوان ” آآزمایشات چکاپ ” هر آزمایش تجویز شده از سوی پزشک عمومی را که از بدیهی ترین وظیفه وصلاحیت پزشک عمومی میباشد، برچسب ِ بی معنای ” آزمایشات چکاپ ” زده واز پردداخت هزینه ی آن سر باززنند! معلوم نیست نویسنده بی مسئولیت و درعین حال فاقد صلاحیت از چه مرجع ومقام علمی مجوز چنین دستور بی منطقی را گرفته است ؟ جا دارد وزارت بهداشت و درمان وسازمان نظام پزشکی هرچه زود تر در خنثی کردن این نامه که کاملا مشهود است سلیقه ای می باشد، اقدامات موثر به عمل آورند درغیر این صورت طولی نخواهد کشید که این حضرات با نامه ها ی بی تاریخ و امضا ی دیگری هر نوع ویزیت بیماران از سوی پزشکاان عمومی را ” چکاپ بدانند و از تعهدات خود شانه خالی کنند!

  2. بیچاره بیمارارن که برای یک نوشتن آزمایش چک آپ ساده باید برن ویزیت متخصص بدن!!!!! عجب مافیایی دارن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*