طرح تحول آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مهرماه امسال اجرایی می‌شود

IMG12320688

گام چهارم طرح تحول سلامت با اجرای طرح تحول آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از مهرماه امسال شروع می‌شود.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: بسته طرح تحول آموزشی بسته‌ای است که در مسیر و تشکیل آن زمان زیادی صرف شده از کارشناسان و صاحب نظران هر حوزه در دانشگاههای علوم پزشکی کمک گرفته شده و بیشترین مشارکت را وزارت بهداشت و درمان در طول تاریخ فعالیت خود در جهت تدوین این سند ارزشمند داشته است.

هاشمی ادامه داد: انتظار داریم با اجرا شدن طرح تحول آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در رشته‌های مختلف گروه پزشکی باشیم همچنین در مرحله اجرا شاهد کمترین خطای ممکن در خصوص برنامه‌های گام چهارم طرح تحول سلامت باشیم.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم دانشگاهها در اجرای طرح تحول آموزش نگاه منطقه‌ای نداشته باشند و پیشرفت و توسعه کشور را در اقدامات و برنامه‌های خود جزء اولویت‌ها قرار دهند همچنین در بقیه معاونت‌ها هم این طرح‌ها و آمایش‌ها در نظر گرفته خواهد شد و انتظار داریم که این بسته‌های ما در قالب کتاب و بسته و ویترین تلقی نشود.
وزیر بهداشت گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت ما در امر پژوهش و حتی مورد آموزش قرار نگرفتن در یک حوزه مشخص و در مقابل آن اصرار به فعالیت داشتن در چندین حوزه است که اگر به این امر توجه شود می‌توانیم بیشتر از قبل اثرگذار و موفق باشیم.

وی در پایان به معاون آموزش وزارت بهداشت آقای لاریجانی توصیه‌هایی را داشت: در کنار این بسته‌های ۱۲گانه طرح تحول آموزش که خود کاری بسیار مهم و ارزشمند است نگاهی به آموزش پزشک خانواده، نظام ارجاع و کوتاه شدن طول دوره‌های پیش نیاز در رشته‌های پزشکی داشته باشد.
(Visited 319 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*