کارشکنی در همایش علمی انجمن پزشکان عمومی ایران به دستور مدیرکل آموزش مداوم وزارت بهداشت

اداره آموزش مداوم وزارت بهداشت امکان ثبت‌نام در همایش علمی فصلی آبان ماه انجمن پزشکان عمومی ایران را مسدود کرد.

طی دو روز گذشته پزشکانی که برای ثبت‌نام در برنامه‌های این همایش به سامانه آموزش مداوم مراجعه کرده‌اند، با پیام «امکان ثبت‌نام در این دوره وجود ندارد» مواجه شده‌اند. پیگیری‌های بعدی انجمن پزشکان عمومی ایران نشان می‌دهد امکان ثبت‌نام با دستور مستقیم مدیرکل آموزش مداوم مسدود شده است.

این همایش قرار است ۱۳ تا ۱۵ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار شود و استقبال بسیار خوب همکاران پزشک عمومی سبب شده است ظرفیت بیشتر کلاس‌های آن طی روزهای اول ثبت‌نام تکمیل شود.

از چند روز قبل ثبت‌نام کنندگان همایش در وب‌سایت سامانه آموزش مداوم با مشکل مواجه شده بودند به این صورت که سامانه به آن‌ها اجازه ثبت‌نام دو برنامه در یک روز (بدون تداخل زمانی) را نمی‌داد. در پیگیری انجمن، مسوولان سامانه آموزش مداوم علت این محدودیت را اعمال آیین‌نامه جدید در ممنوعیت ثبت‌نام دو برنامه در یک روز اعلام کردند.

این در حالی بود که صد‌ها نفر از پزشکان عمومی طی روزهای قبل اجازه ثبت‌نام دو برنامه در یک روز را در همین همایش پیدا کرده بودند و ناگهان در میانه ثبت‌نام‌ها روش کار وب‌سایت آموزش مداوم تغییر کرده و جلوی این موضوع گرفته شده بود.

در پی این موضوع انجمن پزشکان عمومی ایران برای رعایت عدالت بین همکاران با ارسال نامه‌ای به دکتر بیداری، مدیرکل آموزش مداوم، خواستار رفع این محدودیت در این برنامه شد و توضیح داد که آیین‌نامه محدودیت در زمان تخصیص امتیاز و آغاز ثبت‌نام اجرایی نشده و بیشتر از ۶۰۰ نفر از پزشکان با موفقیت در دو برنامه در یک روز ثبت‌نام کرده بودند اما متقاضیان جدید چنین امکانی را در اختیار نداشتند.

اما واکنش اداره آموزش مداوم به‌جای حل مشکل محدودیت دسترسی، قطع کامل امکان ثبت‌نام در دوره‌های انجمن پزشکان عمومی ایران بود. با وجود اهمیت و فوریت موضوع، متاسفانه پاسخی از سوی مدیرکل آموزش مداوم به پیگیری‌های بعدی انجمن پزشکان عمومی ایران داده نشده است.

در حال حاضر انجمن با ارسال نامه‌ای به دکتر لاریجانی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، خواستار پیگیری هر چه سریع‌تر این رفتار شده است که نتیجه آن بلافاصله در همین سایت منتشر خواهد شد.

dr_bidari_isgp
dr_larijani-isgp

 

(Visited 572 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*