ابلاغ تفاهم نامه خدمات سطح یک روستائیان، عشایر و شهرهای زیر بیست هزار نفر

6db15376-0bfe-4ef2-8934-f677d9732cac

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ این تفاهم نامه به منظور ارتقاء خدمات سلامت روستائیان و ارائه خدمات بیمه پایه سلامت به تمام جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر بیست هزار نفر کشور منعقد شده است.

براساس این تفاهم نامه با استقرار تیم سلامت و محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده در سطح اول به ذینفعان ارائه خدمت می شود.
گفتنی است خدمات سطح اول این تفاهم نامه ارتقاء سلامت، و خدمات پیشگیری و درمان به صورت ادغام یافته می باشد.

بر اساس ماده ۴ این تفاهم نامه، از مجموع سهم توزیع سرانه در بسته خدمتی سطح اول؛ ۳۴درصد سهم خدمات پزشکی، ۷درصد خدمات سلامت دهان و دندان جهت کل جمعیت بخصوص گروه های هدف (جمعیت زیر ۱۴ سال و زنان باردار) و ۱۴درصد خدمات دارویی اعلام شده است. همچنین ۱۰ درصد جهت تامین ماما و سایر نیروهای انسانی و ۱۱ درصد به منظور اماده سازی و بهبود استانداردهای واحدهای مجری برنامه اختصاص یافته است.

در این تفاهم نامه بر استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات به منظور پرونده الکترونیک سلامت و فرهنگ سازی و توانمندسازی بیمه شدگان تاکید شده است.

این گزارش حاکی است، تفاهم نامه مذکور شامل ۲۰ ماده منعقد شده که سازمان بیمه سلامت ایران به نمایندگی از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و معاونت بهداشت نمایندگی از وزارت بهداشت مسئولیت اجرای این تفاهم نامه را بر عهده دارند.

شایان ذکر است مفاد این تفاهم نامه از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۴ به مدت یک سال برای تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و ادارات کل بیمه سلامت استان ها لازم الاجرا است.

(Visited 603 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*