یکسان شدن نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی

farahani-isgp

معاون دانشجویی، فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به تدوین نهایی آیین نامه غذای دانشجویی گفت: یکسان شدن نرخ غذای دانشجویان پردیس‌های خودگردان با نرخ غذای دانشجویان روزانه، از جمله تغییراتی است که در این آیین‌نامه اعمال شده است.

دکتر محمدرضا فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه آیین نامه جدید تغذیه به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، درمورد تفاوت‌های آیین‌نامه جدید با آیین‌نامه قبلی توضیح داد: آیین‌نامه قبل، دارای مدت زمان تعیین شده بود.یعنی در یک بازه زمانی به صورت آزمایشی اجرا شد اما آیین‌نامه جدید تا زمان آیین‌نامه بعدی اجرا می‌شود و مدت زمان اجرای آن محدود نیست.یکسان شدن قیمت غذای دانشجویان پردیس‌های خودگردان با دانشجویان روزانه در آیین‌نامه قبل ذکر نشده بود و فقط با یک بخش‌نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده بود، اما این امر اکنون در آیین‌نامه ذکر شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کارشناس تغذیه بر اساس تعداد دانشجویان تعیین شده و اینکه به تعداد چند دانشجو باید کارشناس تغذیه وجود داشته باشد، در آیین‌نامه جدید ذکر شده است. البته آیین نامه دارای تغییرات دیگری نیز است که متعاقبا اعلام می‌شود.

آیین‌نامه انتخاب شهردار خوابگاه در دست بررسی

معاون دانشجویی، فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به آیین نامه انتخاب شهردار خوابگاه،اظهار کرد: آیین نامه‌ای درمورد شهردار خوابگاه تدوین شد. پس از برگزاری انتخابات شورای صنفی و انتخاب دبیران شورای صنفی دانشگاه ها توسط دبیران شورای صنفی واحدها، جلسه‌ای با حضور دبیران شورای صنفی در شهریورماه برگزار شد و آیین نامه اختیارات شهردار و نحوه انتخاب شهردار به آن‌ها ارائه شد تا بررسی شود نمایندگان و دبیران شورای صنفی کشور چه پیشنهاداتی در مورد این آیین نامه دارند.

دکتر فراهانی ادامه داد: نظرات و پیشنهادات دبیران شورای صنفی در یک جلسه جمع بندی نشد و قرار است در آبان ماه جلسه‌ای دیگر در این مورد برگزار شود و دبیران نظر خود را در این مورد اعلام کنند.همچنین این آیین‌نامه در جلسه معاونین فرهنگی دانشجویی نیز مطرح شده و قرار است معاونین فرهنگی دانشجویی در جلسه بعدی اجلاس معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ها که در آبان‌ماه برگزار می‌شود نظرات خود را درمورد این آیین‌نامه اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرار است برخی از اختیارات دانشگاه‌ها به شهردار خوابگاه یا شورای صنفی سپرده شود، افزود: اقداماتی که در این زمینه در حال انجام است، تا کنون در دانشگاه‌ها انجام نشده و به نوعی قرار است برخی از اختیارات اجرایی دانشگاه‌ها به شهردار یا شورای صنفی واگذار شود. در همین راستا نظرات معاونین فرهنگی دانشجویی و دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این بود که این امر در چند دانشگاه به صورت پایلوت انجام شود تا اشکالات آن بررسی شده و سپس به صورت سراسری اجرا شود.

معاون دانشجویی، فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: حتی دانشگاه‌های پایلوت توسط وزارت بهداشت انتخاب نمی‌شوند و طرح شهردار خوابگاه در هر دانشگاهی که داوطلب باشد اجرا می‌شود،زیرا ممکن است اگر اجرای این طرح حالت اجبار داشته باشد،به خوبی انجام نپذیرد.

برگزاری مجدد انتخابات شورای صنفی در برخی دانشگاه‌ها

دکتر فراهانی در ادامه درمورد انتخابات شورای صنفی و اینکه انتخابات شورای صنفی در برخی از دانشگاه‌ها با استقبال خوبی مواجه نشد نیز اظهار کرد: ارزیابی پس از بررسی شورای صنفی در دانشگاه‌ها این بود که نه مدیران مسئول از این قضیه استقبال کردند نه دانشجویان. یعنی تبلیغات و اطلاع رسانی خوبی در این مورد توسط مدیران انجام نشده است. به همین دلیل از دانشگاه‌هایی که انتخابات شورای صنفی در آن‌ها برگزار نشد خواسته شد تا ۱۵ آبان‌ماه اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند تا انتخابات مجددا در این دانشگاه‌ها برگزار شود. از طرف دیگر تغییراتی هم در دستورالعمل اجرایی صورت گرفت که به نوعی فرآیند انتخاب دانشجویان تسهیل شود.

(Visited 223 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*