دبیر انجمن پزشکان عمومی: افزایش خشونت‌ها علیه پزشکان

dr-khaghani02

دبیر انجمن پزشکان عمومی کشور با اشاره به افزایش خشونت‌ها در اورژانس‌ها گفت: در همین چند وقت اخیر شاهد ۵ مورد چاقوکشی برای پزشکان در یکی از شهرهای غربی کشور بودیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، شهریار خاقانی در نشست خبری مسئولان انجمن پزشکان عمومی به موضوع تهاجم و خشونت علیه پزشکان عمومی اشاره کرد و گفت: اتفاقی که اخیراً افتاده این است که تهاجم به جامعه پزشکی، امنیت پزشکان را بر هم زده و علاوه بر صدمه زدن به پزشک موجب آسیب به مراجعین نیز می‌شود.

وی گفت: یکی از مطالعاتی که اخیراً در خرم‌آباد انجام شده است نشان می‌دهد که از سال ۹۱ تاکنون میزان خشونت و حمله همراهان بیمار به پزشکان به مراتب بیشتر شده و ۸۶ درصد پزشکان اعلام کرده‌اند که مورد تهاجم فیزیکی و لفظی از طرف بیمار یا همراهان او قرار گرفته‌اند.

دبیر انجمن پزشکان عمومی کشور یادآور شد: این خشونت‌ها اگر افزایش بیابد موجب می‌شود که خدمات به خوبی در اورژانس‌ها ارائه نگردد و همین‌طور نقاط محروم، محروم‌تر شوند و پزشکانی که به این نقاط می‌روند ماندگار نشده و پس از مدتی نقاط محروم را ترک کنند.

خاقانی به ۵ مورد چاقوکشی علیه پزشکان در یکی از شهرهای غربی کشور اشاره کرد و گفت: این شهر سابقه خشونت زیادی علیه پزشکان دارد و در چند وقت اخیر شاهد بودیم که در ۵ مورد همراهان بیمار با چاقو به پزشک حمله کردند.

وی به تجربه شخصی خود در خصوص کار در اورژانس اشاره کرد و گفت: در طول ۳ سال اخیر، اورژانس‌ها بسیار خطرناک شده‌اند و این تهاجم از طرف بیمار و همراهان او نه به سن پزشک مرتبط است و نه به دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان بلکه خشونت‌ها تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است.

دبیر انجمن پزشکان عمومی کشور در مورد ظرفیت پایین پزشکان و تحمل نکردن یک برنامه طنز از جانب آنها گفت: گرچه ما اعتقاد داریم فضای سلامت شوخی بردار نیست اما انجمن پزشکان عمومی در مورد سریال «در حاشیه» واکنشی نشان نداد چرا که اعتقادش این بود که ظرفیت‌ها باید افزایش یابد

 

(Visited 239 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*