تداوم همایش‌های علمی انجمن در مسیری پرمانع

hamayesh-isgp

انجمن پزشکان عمومی ایران به عنوان تنها پایگاه و حامی مستقل پزشکان عمومی در کشور شناخته می‏شود. این انجمن فعالیت های مختلفی برای پیشبرد و ارتقای جایگاه پزشکان عمومی انجام می‏دهد که از جمله آن‏ها برگزاری همایش‏های علمی فصلی است.

اما این فعالیت‏ها برای انجمن با چالش‏ها و دشواری‏های مختلفی همراه بوده است و متاسفانه گروه‏های مختلفی با اهداف متفاوت از وجود چنین پایگاهی ناخشنودند.

در این مسیر، دومین همایش علمی فصلی انجمن در سال جاری برنامه ریزی و در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ آبان در محل مرکز همایش‏های رازی اجرا شد. در این گردهمایی علمی سه‏روزه برنامه‏های بازآموزی متنوعی برای شرکت‏کنندگان تدوین شده بود و همایش علی‏رغم موانع متعدد، با همدلی و همراهی همکاران عزیز به خوبی برگزار شد.

hamayesh-isgp02همکارانی که وب‏سایت انجمن پزشکان عمومی را دنبال می‏کنند، از مشکلات ایجاد شده در هنگام ثبت نام این همایش مطلع هستند. در میانه روند ثبت نام، دسترسی متقاضیان به برنامه‏ های انجمن در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت به طور کلی مسدود شد. این اقدام ظاهرا در ارتباط با اجرای ناگهانی یک دستورالعمل جدید صورت گرفت و روند ثبت نام در همایش را به مدت ده روز کاملا متوقف کرد. در ادامه و پس از پیگیری‏های انجمن، ثبت نام ازسرگرفته شد اما با محدودیت اعمال شده به استناد دستورالعمل جدید، امکان دریافت ۳۰ امتیاز از باقی همکاران سلب شد.

از طرف دیگر، انجمن پوست علی‏رغم توافق‏های صورت گرفته و بر خلاف رویه برنامه مردادماه، تاپیک‏های کاربردی در حوزه مراقبت از پوست و مو و زیبایی را به حداقل رسانده، با موضوعات کمتر کاربردی و تئوریک صرف در حوزه بیماری‏ها جایگزین کرد. این در حالیست که عنوان کلی سمینار ارایه شده «تازه‏های مراقبت از پوست و مو» بود. پرداختن برخی از سخنرانان به موضوعات و حواشی غیر کاربردی تحت تاپیک ارائه شده موجب نارضایتی شرکت‏ کنندگان و اعتراض مسئولان اجرایی همایش شد و در نهایت حضور سخنران مبحث «تزریقات کاسمتیک و عوارض آن» در آخرین ساعات برنامه و ارائه موضوع «لوپوس» توسط وی به جای تاپیک درج شده در برنامه، تیر خلاصی بود بر اعتمادی که می‏رفت دوباره میان دو گروه پزشکی شکل بگیرد…

از این روی، بلافاصله مراتب اعتراض انجمن پزشکان عمومی در این خصوص به انجمن پوست اعلام شد و پیگیری موضوع کماکان و با جدیت در جریان است.

hamayesh-isgp03

مشکلاتی که برای اجرای همایش علمی انجمن پزشکان عمومی ایجاد شد نمونه کوچکی است از مشکلان جامعه بزرگ ما. وجود این حجم از مشکلات خود مبین اینست که حمایت، هماهنگی و پشتیبانی پزشکان عمومی از یکدیگر تا چه اندازه حیاتی است. نباید فراموش کرد که تنها عامل نزدیک شدن پزشکان عمومی به اهداف اصلیشان اتحاد همبستگی و همکاری است.

(Visited 413 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*