سرفصل دروس رشته های علوم پزشکی تا آخر سال تغییر می کند

81843674-70311382

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تغییر سرفصل دروس همه رشته های علوم پزشکی با هدف ارتقا کیفیت آموزش و افزایش مهارت دانش آموختگان تا آخر سال جاری(۱۳۹۴) خبر داد.

حمید اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: هدف اصلی فاز چهارم طرح تحول سلامت که تحول در آموزش پزشکی است، ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در کشور است تا به جایی برسیم که دانش آموختگان این رشته ها، مهارت های لازم را برای ارائه خدمات مناسب به مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: علوم پزشکی جزئی از علوم تجربی است و پیشتر در دانشگاه های علوم پزشکی، بیشتر بر محفوظات و تئوری تاکید می شد و بسیاری از دانش آموختگان پس از تحصیل از نظر مهارت های حرفه ای توانمندی لازم را نداشتند.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از اهداف تحول در آموزش پزشکی این است که دانش آموختگان رشته های مختلف علوم پزشکی اعم از پزشکی، پرستاری و رشته های پیراپزشکی توانایی و مهارتهای عملی و حرفه ای بیشتری کسب کنند.

اکبری ادامه داد: به همین منظور سرفصل دروس تمام رشته های علوم پزشکی تا پایان سال ۹۴ تغییر می کند و تعداد دروس عملی، کارورزی و مهارتی که مستلزم آموزش دانشجویان در بالین بیماران است، افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: بازنگری دروس رشته های علوم پزشکی اکنون آغاز شده و ۳۰۰ برنامه آموزشی این رشته ها در حال بازنگری است.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین گفت: برای اجرای تحول آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی، کشور به ۱۰ قطب تقسیم شده و جلسات ستاد معاونت آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان هر یک از این قطب ها به صورت مداوم و هفتگی در حال برگزاری است.

طرح تحول سلامت از ۱۵ اردیبهشت سال ۹۳ آغاز شد و تاکنون چهار فاز این طرح اجرا شده است.

فاز اول طرح تحول سلامت، اصلاح و ارتقای خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی و کاهش پرداختی مردم را هدف قرار داده است.
فاز دوم، گسترش خدمات بهداشتی را در کشور را پیگیری می کند، فاز سوم اصلاح تعرفه های پزشکی را نشانه رفته و فاز چهار تحول در نظام آموزش پزشکی کشور را دنبال می کند.

(Visited 1,534 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*