۷۰ درصد برنامه های حوزه سلامت محقق نشد

dr_golalizadeh-500x463

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور، تاکید کرد: کارشناسان معتقدند که تنها ۳۰ درصد از برنامه های حوزه سلامت در طول برنامه پنجم توسعه محقق شده است.

دکتر عزت الله گل علیزاده در گفتگو با مهر، اظهارداشت: کارشناسان معتقدند که در طول برنامه چهارم توسعه تنها ۲۰ درصد از برنامه های حوزه سلامت محقق شد که این سهم در برنامه پنجم به ۳۰ درصد رسیده که البته خوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه اجرای بسیاری از برنامه های مصوب حوزه سلامت در طول برنامه پنجم بر زمین مانده است، گفت: برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده، سطح بندی خدمات، تجمیع بیمه ها، تدوین راهنماهای بالینی و…، به هر دلیلی اجرا نشده اند.

گل علیزاده ادامه داد: اگر برنامه ایرادی هم داشته باشد، دولت موظف به اجرای آنها است و اگر لازم باشد، می بایست آنها را اصلاح و اجرا کند.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس دهم، گفت: الان فرصت خوبی است که برنامه های بر زمین مانده در حوزه سلامت را در تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار داده و آنها را لحاظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید بیش از پیش به مقوله سلامت، امنیت غذایی و محیط زیست توجه نشان دهد، تصریح کرد: یکی از دغدغه های مجلس آتی، باید حوزه سلامت باشد.

گل علیزاده با بیان اینکه در مجلس نهم ۳۶ نفر پزشک در کمیسیون های مختلف حضور دارند، گفت: آن دسته از احاد جامعه پزشکی که از مقبولیت بالایی برخوردارند و توانمندی لازم برای پشتیبانی از برنامه های حوزه سلامت را دارند، برای مجلس دهم کاندیدا شوند. زیرا، یکی از مشکلات در اجرای برنامه های حوزه سلامت، خلاءنظارتی است که می بایست در جهت اجرای مصوبات تقویت شود.

(Visited 241 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*