مهلت ثبت نام در برنامه پزشک پژوهشگر تمدید شد

1875598

بر اساس اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به مشکلاتی که در ثبت نام اینترنتی در برنامه پزشک پژوهشگر بوجود آمده است این مهلت برای متقاضیان تمدید شد.

داوطلبانی که نتوانستند در وب سایت دبیرخانه ثبت نام کنند تا ۳ دی ماه فرصت دارند در این برنامه ثبت نام کنند. این دوره دومین فراخوان جذب جهت برنامه دستیار پزشک پژوهشگر ۱۳۹۴ است.

در حال حاضر مراکز تحقیقاتی متعددی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، کرمانشاه، گیلان، تبریز، مشهد، اصفهان، یزد، کرمان و شیراز برای برنامه پزشک پژوهشگر تایید شدند.

برنامه پزشک پژوهشگر در راستای مصوبات جلسه های ۱۲۷ و ۱۲۸ سال ۱۳۶۶ شورای انقلاب فرهنگی در جهت حمایت از نخبگان تدوین شده است.

دوره پزشک پژوهشگر بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که به پزشکان و دندانپزشکان برتر تعلق می گیرد تا علاوه بر آموزش بالینی در مقاطع تخصص/فوق تخصص/فلوشیپ، آموزش تحقیقاتی نیز دریافت کرده و مدرک دکتری تخصصی (Ph.D) را نیز اخذ کنند.

پزشک پژوهشگر به پزشک متخصص بالینی اطلاق می شود که به طور متوسط حداقل ۵۰ درصد از وقت خود را صرف تحقیق کند. هیچگونه محدودیتی در نوع استخدام (پژوهشی، آموزشی، و یا درمانی) برای فارغ التحصیلان دوره پزشک پژوهشگر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

ظرفیت هر ساله جذب برای دوره پزشک پژوهشگر توسط شورا و براساس نیاز کشور و توانایی علمی دانشگاه و یا مرکز میزبان تعیین می شود، این ظرفیت همیشه کمتر از ۲.۵ درصد ظرفیت کل دستیاران در رشته محل (با گرد ریاضی) در آن سال خواهد بود.

پذیرش دستیاران این دوره در قالب ظرفیت استعدادهای درخشان و یا مازاد بر ظرفیت ورودی دوره های تخصصی یا فوق تخصصی در دانشگاههای کشور خواهند بود.

شرکت در برنامه پزشک پژوهشگر برای دانشگاه ها کاملا اختیاری است و دانشگاهها الزامی برای شرکت در این طرح ندارند. دوره پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و برنامه  آموزشی آن عملا ترکیبی از محتوای دوره تخصصی یا فوق تخصص/فلوشیپ بالینی به علاوه دوره research by PhD است.

این دوره حداکثر ۸ سال بوده و معمولا شامل دوره تخصص، فوق تخصص/فلوشیپ + ۳ سال محاسبه می شود. برنامه آموزش بالینی و تحقیقاتی به موازات یکدیگر توسط رییس مرکز تحقیقات میزبان، و مدیر گروه بالینی دانشگاه میزبان و با کمک دبیرخانه شورا تعیین می شود.
(Visited 489 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*