رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران: مشکل پرداختی به پزشکان مراقبت ویژه داریم

moraghebat-vije

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران، تعرفه های پزشکی در بخش های مختلف به خصوص در بخش مراقبت های ویژه را غیر واقعی دانست.

دکتر علی امیر سوادکوهی در گفت و گو با ایرنا افزود: اغلب پزشکان از این وضعیت رضایت ندارند.

وی افزود: میزان پرداختی به پزشکان بخش های مراقبت ویژه رضایت بخش نیست؛ به همین دلیل باید تعرفه ها واقعی شود تا بتوان رضایتمندی پزشکان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ما هنوز به تعرفه های واقعی در بخش مراقبت های ویژه نرسیده ایم و تا زمانی که این موضوع اجرائی نشود با دردسر پرداخت مواجه خواهیم شد.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: ازسوی پرداخت بیمه ها به موقع نیست و با ۹ ماه تاخیر مطالبات پزشکان را پرداخت می کنند که موجب نارضایتی این قشر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای کاری در بخش مراقبت های ویژه، شاهد کاهش میزان کارانه ها هستیم که مشکل اصلی به سازمان های بیمه گر باز می گردد که مطالبات پزشکان را به موقع پرداخت نمی کنند.

سوادکوهی با تاکید بر اینکه نارضایتی از میزان پرداخت ها در جامعه پزشکی ایجاد شده است تصریح کرد:رشته مراقبت های ویژه با وجود اینکه یک رشته نوپای ۱۰ ساله است، اما پزشکان این رشته خدمات خوبی را در بخش آی سی یو ارائه می دهند؛ به طوری که میزان مرگ و میر در این بخش ها از ۴۰ تا ۴۵ درصد به حدود ۱۸ تا ۲۲ درصد میزان مرگ و میر رسیده است.

وی یکی دیگر از مهم ترین مشکلات در حوزه مراقبت های ویژه را کمبود تخت در این بخش ها عنوان کرد و افزود: باید ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی تخت های مراقبت های ویژه باشد؛ اما اکنون دو هزار و ۸۰۰ تخت در این بخش ها داریم.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران با اشاره به اینکه در بخش مراقبت های ویژه با مشکلات اساسی مواجه ایم، تصریح کرد: با توجه به حساس بودن این بخش باید توجه ویژه ای به آن شود که البته در سال گذشته وزارت بهداشت اقدام به استاندارد سازی تخت های آی سی یو کرد، زیرا تخت ها تجهیزات لازم را برای خدمت رسانی به بیماران نداشتند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت بیشتر دولت و نهادهای مختلف بتوانیم علاوه بر رفع مشکل پرداختی پزشکان این بخش، تعداد تخت ها و تجهیزات مورد نیاز را نیز به حد استاندارد برسانیم.

(Visited 592 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*