پزشک خانواده و نظام ارجاع به درستی اجرا نشده است

srvati

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: پزشک خانواده و نظام ارجاع در بخش بهداشت و درمان کشور به درستی اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه و در جریان طرح سوال خود از وزیر بهداشت و درمان نسبت به عدم تعادل و توازن در توزیع اعتبارات دانشجو، رشته و بودجه عمرانی در حوزه‌ی بهداشت و درمان در سطح کشور انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مفاد قانون برنامه پنجم توسعه همچون پزشک خانواده ، نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات در سطح کشور اجرایی نشده و اعتبار مورد نیاز از محل مالیات بر ارزش افزوده به منظور تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه تخصیص نیافتند.

این نماینده مجلس ضمن قدردانی از وزیر بهداشت و تلاش‌های صورت گرفته دراین وزرات‌خانه خاطرنشان کرد : در عین حال توسعه متوازن استان‌ها و عدالت درتوزیع بودجه ، امکانات و رشته و دانشجو رعایت نشده و مفاد برنامه پنجم نیز در این بخش اجرایی نشده است.

وی با اشاره به گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در مورد طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: در مورد این طرح زحمات زیادی کشیده شده اما دکتر مرندی و دکتر پزشکیان وزرای اسبق بهداشت نیز می‌گویند که این طرح در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدی است.

وی با تاکید بر لزوم رفع تبعیض بین پرستاران، پزشکان و تکنسین‌ها خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه کارکنان آموزش دیده همچنان بلا‌تکلیف هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس یاد آور شد: ما طرح ملی موفق سلامت در کشور را داشتیم که الحمدالله مردم از آن رضایت دارند و این کار به کمک مجلس و دولت انجام شده اما لازم است توازن در این بخش نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

موسی الرضا ثروتی پس از طرح سوالات خود و ارائه توضیحات وزیر بهداشت گفت که پاسخ‌های وزیر را قانع کننده نمی‌دانم لذا این سوال به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۱۲۱ رای موافق؛ ۳۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

(Visited 109 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*