بیانیه‌ی پزشکان خانواده‌ی فارس

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: پزشکان خانواده فارس به‌دنبال اقدام اعتراضی شنبه اول اسفند ۹۴ خود، طی بیانیه‌ای دلایل این اقدام و پیامدهای آن را توضیح دادند.
متن این بیانیه که با عنوان «بیانیه پزشکان خانواده فارس پیرامون اقدام نمادین روز یکم اسفند ماه» منتشر شده، به‌شرح زیر است:

در ماه‌های پایانی چهارمین سال از اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس پایگاه‌ها و درمانگاه‌های پزشک خانواده، در اقدامی نمادین در اعتراض به کاستی‌ها و همراهی نکردن شایسته مسوولین دو وزارتخانه بهداشت و درمان و رفاه در راستای ارتقای این برنامه، بیماران را تنها در روز اول اسفند ماه ۹۴ با فرانشیز بیمه همانند سایر استان‌ها پذیرش کردند و این در حالی بود که تزریقات و پانسمان و سایر خدمات به صورت رایگان انجام و با ضوابط پزشک خانواده عرضه گردید و مانند همیشه افرادی که به هر دلیل ناتوان از پرداخت این فرانشیز بودند با شرایط معمول برنامه پزشک خانواده و یا رایگان ویزیت شده و یا نوبت ویزیت روز بعد را دریافت کردند و این در حالی است که از روز دوم اسفند تمامی خدمات و دریافت فرانشیز همچون گذشته و در چارچوب برنامه پزشک خانواده صورت گرفت.
این اقدام نمادین با یاری خداوند متعال و با اتکا به هوشیاری پزشکان خانواده استان، با آگاهی و حق‌شناسی بیماران به خاطر خدمات دریافتی از پزشکان خانواده در چند سال اخیر مواجه گردید. همچنین باعث شد ضمن یادآوری شرایط نامناسب بهداشت و درمان قبل از اجرای برنامه پزشک خانواده، مسوولان را متوجه وظیفه خطیر و اهمیت خدماتی که پزشکان خانواده با پیشتازی در خط مقدم این برنامه ملی ارائه می‌کنند، نماید.
ما امیدواریم، مسئولان ذیربط از این حرکت خیرخواهانه هدفمند و با نیت اصلاح برنامه، برداشت واقعی و صحیح داشته و مجدانه با سربازان خط مقدم سلامت و درمان همراهی کنند و در راستای انجام تکالیف قانونی که بر عهده آنان گذاشته شده، گام‌های سریع‌تری بردارند. خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد همکاری و تعامل مثبت و سازنده‌تر بسیاری از سازمان‌ها و مسئولان ذیربط در این رابطه بوده‌ایم که امیدواریم این همگامی سازنده در آینده نیز پربار‌تر گردد تا خیل عظیم جمعیت بی‌چشمداشت و آماده به خدمت پزشکان خانواده برای تأمین منافع ملی و ارتقای سلامت جامعه امیدوار‌تر گردند.
کارگروه پزشکان خانواده شیراز ضمن تشکر از مردم و پزشکان خانواده استان فارس تقاضا می‌کند که همکاران گرامی مابه‌التفاوت فرانشیز دریافتی را به حساب بیماران سرطانی واریز نمایند.
هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز
انجمن درمانگاه‌های خصوصی و خیریه فارس

(Visited 171 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*