بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌ها ۸ ماهه شد

معاون وزیر بهداشت:
تعرفه‌های پزشکی ۹۵ هنوز به جمع‌بندی نرسیده است

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی ۹۵ هنوز به جمع‌بندی نرسیده است، گفت: جهت تعیین تکلیف تعرفه‌های سال ۹۵ باید منتظر تشکیل جلسه شورای عالی بیمه ماند که تا پایان اسفندماه برگزار خواهد شد.
دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت رفاه، نظام پزشکی، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت جهت تصمیم‌گیری برای تعرفه‌های پزشکی ۹۵ گفت: البته هنوز بحث تعرفه‌های پزشکی ۹۵ به تصمیم‌گیری منتج نشده است اما جلسات با مسوولان سازمان‌های ذیربط جهت تعیین تکلیف این موضوع برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی ۹۵ گفت: قرار است تا قبل از پایان امسال، این موضوع در جلسه شورای عالی بیمه مطرح شود و این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین باید منتظر جلسه شورای عالی بیمه باشیم که در این ماه تشکیل خواهد شد.
آقاجانی درباره پیشنهادات وزارت بهداشت برای تعرفه‌های درمان سال آینده، گفت: اصلاح تعرفه‌ها در همه حوزه‌ها نیاز است، اما آنچه که بسیار اهمیت دارد، تعرفه هتلینگ بیمارستان‌هاست و این بخش خیلی مساله‌ساز است؛ به طوری که تعرفه فعلی در بخش هتلینگ با قیمت تمام شده آن فاصله زیادی دارد. بنابراین لازم است که نگاه اساسی به این بخش صورت گیرد.

بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌ها به ۸ ماه رسید
معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به ایسنا درباره آخرین وضعیت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های وزارت بهداشت، گفت: مشکل بدهی تامین اجتماعی از طریق عامل سوم (بانک) تا حدودی حل شده و مطالبات در تعدادی از دانشگاه‌ها پرداخت شده و در مابقی دانشگاه‌ها نیز در حال اقدام است.
وی در این باره افزود: روز گذشته نیز برنامه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس برای هماهنگی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، شعبات بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی در استان‌ها برگزار شد تا مشکلات و نحوه پیشرفت برنامه “عامل سوم” بررسی شود. البته این برنامه پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم بهتر شود.
معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در بحث مطالبات بیمارستان‌ها، با بیمه سلامت است؛ به طوری که مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه سلامت به حدود هشت ماه رسیده است. به این ترتیب فاصله بین ارایه خدمت با دریافت هزینه بیش از هشت ماه است که امیدواریم در این زمینه نیز چاره‌جویی شود و مطالبات بیمارستان‌ها و پرسنل پرداخت شود.

(Visited 192 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*