مدیر عامل تامین اجتماعی: اختلاف درآمد پزشکان عمومی و متخصص نباید معنادار باشد

گزارش گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران (۵)

photo_2016-05-11_18-40-14

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مدیر عامل تامین اجتماعی با بیان این‌که اختلاف درآمد پزشکان عمومی و متخصص نباید معنادار باشد زیرا هزینه‌های این دو گروه یکی، اما تفاوت درآمد نجومی است، گفت: «ما در تامین اجتماعی اختلاف درآمد پزشکان عمومی و متخصص را برداشته‌ایم.»
دیگر فرازهای سخنان دکتر تقی نوربخش در چهارمین گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران که صبح امروز از کانال تلگرامی این انجمن (https://telegram.me/isgp_ir) به‌طور مستقیم گزارش شد به شرح زیر است:
– علی‌رغم تاکید زیاد بر پزشک خانواده و اهمیت پزشک خانواده، اراده‌ی واحدی بر این امر نداشته‌ایم.
– باید اول این را پاسخ بدهیم: جایگاه پزشک عمومی در نظام سلامت کجاست؟ اگر بگویند پزشک خانواده دروازه‌بان است، من می‌گویم در نظام ما نیست. در پیشگیری نیز جایگاهی ندارد. خدمات خاصی را هم نمی‌تواند ارایه کند.
– مشکلات هویتی بیشتر پزشکان عمومی را آزار می‌دهد تا مشکلات معیشتی؛ در حالی که در قوانین بالادستی و قوانین جاری این هویت مشخص است و مدل‌های مناسبی هم برای تعیین جایگاه پزشکان عمومی داریم و در طرح تحول، منابع آن را هم داریم. ولی عزم و شجاعت لازم داریم!
– قطعاً در پزشک خانواده، محور پزشک عمومی است و لاغیر. سیستم پزشک خانواده سرجمع هزینه‌ها را پایین نمی‌آورد اما هزینه‌های نابه‌جا را کم می‌کند و کیفیت را بالا می‌برد.
– علی‌رغم تمام چالش‌ها، رویکرد برون‌رفت از مشکلات طرح تحول، پزشک خانواده است. استراتژی تامین اجتماعی، استقرار پزشک خانواده در کل کشور با محوریت پزشک عمومی است.
– برای دیرکرد در پرداخت‌های تامین اجتماعی از شما عذر می‌خواهم و قول می‌دهم در پرداخت مطالبات، پزشکان عمومی را در اولویت قرار دهم.
با پایان یافتن چهارمین گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی، هم‌اکنون ششمین همایش علمی فصلی این انجمن با رویکرد «پزشک خانواده» و شعار «غلبه بر دیابت» در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد.

(Visited 225 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*