رییس کل نظام پزشکی: از طرح انجمن پزشکان عمومی برای استقرار شبکه‌ی کلینیک‌های دیابت حمایت می‌کنیم

گزارش گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران (۶)

photo_2016-05-11_18-45-19

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس کل نظام پزشکی با اعلام این‌که نظام پزشکی از طرح انجمن پزشکان عمومی برای استقرار شبکه‌ی کلینیک‌های دیابت حمایت می‌کند، گفت: «می‌توانیم با مبنا قرار دادن طرح شبکه‌ی کلینیک‌های دیابت انجمن پزشکان عمومی، شیوه‌ی عرضه‌ی خدمات پزشک عمومی را تغییر دهیم.»
دیگر فرازهای سخنان دکتر علیرضا زالی در چهارمین گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران که صبح امروز از کانال تلگرامی این انجمن (https://telegram.me/isgp_ir) به‌طور مستقیم گزارش شد به شرح زیر است:
– مشکلات پزشکان عمومی بیشتر شده و متاسفانه امید و نشاطی برای آینده نیست و این بیم از آینده حتی به دانشجویان پزشکی هم سرایت کرده است.
– اگر با عزم ملی کاری برای پزشکان عمومی نشود، فردا دیر است. باید طب عمومی بازمهندسی شود و انجمن پزشکان عمومی و نظام پزشکی آماده‌اند طرح‌های خود را روی میز بگذارند.
– اگر من یک پزشک عمومی خیلی فعال باشم، ‌‌نهایتاً ۵ میلیون در ماه درآمد دارم. حالا چرا به پزشکان عمومی درمانگر اعتیاد ایراد می‌گیریم؟ درآمد پزشکان عمومی در تمام بخش‌ها به‌ویژه بخش‌های دولتی در وضعیت اضطراری قرار دارد.
– در انگستان پزشک عمومی چقدر درآمد دارد؟ اگر پزشک خانواده‌ی انگلیس را به‌عنوان مدل انتخاب می‌کنیم، درآمد پزشک عمومی هم باید بر‌‌ همان مبنا باشد. درآمد پزشک عمومی در امارات ۵٣٠٠ دلار در ماه، در عربستان ٣٢٠٠ دلار و کمترین درآمد در منطقه در کویت با حداقل ٢٨٠٠ دلار است. در امریکا نیز کمترین میزان پرداخت سالانه ٧٢ هزار دلار است. اما در ایران پرداخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ماهانه، واقعیت تلخ درآمد پزشکان عمومی است.
با پایان یافتن چهارمین گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی، هم‌اکنون ششمین همایش علمی فصلی این انجمن با رویکرد «پزشک خانواده» و شعار «غلبه بر دیابت» در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد.

(Visited 123 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*