رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: بودجه پزشک خانواده نشان‌دار شود

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی کشور، گفت: نظام‌های سلامت در دنیا به سمت نظام ارجاع و پزشک خانواده رفته و موفق هم بوده‌اند.کامیابی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عباس کامیابی در نشست هم اندیشی سازمان نظام پزشکی با منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا ۹۴ عملیات پزشکی خانواده در کشور شروع شده است.

وی با عنوان این مطلب که راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نداریم، گفت: نیاز است تحولی در مدیریت بیماری‌ها اتفاق بیفتد زیرا یک پزشک عمومی یا متخصص به تنهایی نمی‌تواند بیماری‌ها را مدیریت کند.

کامیابی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام سلامت و رفع محرومیت بدون نظام ارجاع و پزشک خانواده ناقص است، افزود: یک فرصت یک ساله در طرح تحول سلامت داریم تا یک سند ملی در ارتباط با پزشک خانواده امضا کنیم.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور ادامه داد: لازم است بودجه طرح پزشک خانواده نشان‌دار بشود.

وی با عنوان این مطلب که همیشه دو پله از دنیا عقب هستیم، گفت: در سال ۱۴۰۴، ۷۰ درصد بار بیماری‌ها در کشور مربوط به بیماری‌های مزمن خواهد بود.

کامیابی با بیان این مطلب که توان تخصصی برای پیشگیری و غربالگری سلامت مردم به اندازه کافی وجود ندارد، افزود: راهی جز رفتن به سمت پزشک خانواده نداریم.

(Visited 215 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*