پیام رییس انجمن پزشکان عمومی ایران به‌مناسبت روز جهانی پزشکان خانواده

logodiamundialmdfwسایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در پیامی به‌مناسبت روز جهانی پزشکان خانواده، ضمن ابراز امیدواری برای سرعت گرفتن و فراگیر شدن برنامه‌ی پزشک خانواده، اجرای پیگیرانه و جدی این برنامه را محکی از اراده‌ی دولت‌ها برای اتخاذ راهبردی درازمدت و به‌دور از عوام‌گرایی خواند.
متن پیام دکتر عباس کامیابی به‌شرح زیر است:

سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA) از سال ۲۰۱۰ میلادی نوزدهم ماه می را به‌عنوان روز جهانی پزشک خانواده معرفی کرده و گرامی داشته است. یادآوری و بزرگداشت این مناسبت نشان از اهمیت پزشکان خانواده در نظام‌های سلامت پیشرو و همچنین توسعه‌ی اجتناب‌ناپذیر آن در آینده‌ی سایر کشورها دارد.
بیش از یک دهه از آغاز پیاده‌سازی برنامه‌ی پزشک خانواده در میهن عزیزمان می‌گذرد و تا کنون بیش از ۸۰۰۰ نفر از همکاران پرتلاش ما پیشتاز ارایه‌ی خدمات سلامت در کسوت پزشک خانواده شده‌اند. به‌خاطر داشته باشیم چراغ پزشکی خانواده به‌رغم تمامی ابهامات و مشقات پیش رو، به همت این عزیزان فروزان شده و امید می‌رود که با دلگرمی و انگیزه‌بخشی متولیان امر، با سرعتی افزون‌تر و به‌صورتی فراگیر توسعه یابد. اجرای پیگیرانه و جدی این برنامه محکی است از اراده‌ی دولت‌ها برای اتخاذ راهبردی که اثربخشی آن در درازمدت و به‌دور از عوام‌گرایی میسر است.
انجمن پزشکان عمومی ایران با اطمینان از تاثیرات شگرف پزشکان خانواده بر سلامت عمومی جامعه، بر خود لازم می‌داند ضمن آرزوی سربلندی برای تمامی همکاران، این روز گرامی را به جامعه‌ی پزشکان عمومی به‌ویژه همکاران پزشک خانواده تبریک گفته و بر عزم و ماندگاری این عزیزان برای حفظ این دستاورد بزرگ و ارجمند درود فرستد.

(Visited 806 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*