در گردهمایی پزشکان عمومی عنوان شد؛ پزشک خانواده بدون نظام ارجاع هیچ است

پزشک عمومی در اسارت ویزیت رایگان

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران:  رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران از روند اجرای طرح پزشک خانواده در کشور انتقاد کرد و گفت: پزشک خانواده بدون نظام ارجاع، هیچ است.

photo_2016-05-28_14-27-02
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس کامیابی در دومین روز از ششمین گردهمایی شورای هماهنگی پزشکان عمومی کشور در شیراز، اظهار داشت: شیراز خاکریز اول پزشک خانواده است و باید از این طرح دفاع کنیم.
وی با عنوان این مطلب که احساس می‌شود پزشک خانواده رها شده است، گفت: رویکرد وزارت بهداشت به طب عمومی قدری عوض شده است اما کافی نیست.
کامیابی با تاکید بر اینکه نیازمند یک تحلیل و بازنگری در روش‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه طب عمومی و پزشک خانواده هستیم، افزود: متاسفانه باید اذعان داشت که با پیشنهاد حذف طرح نظام ارجاع، برخلاف سیاست‌های کلان در حوزه سلامت گام برمی‌داریم. در حالی که پزشک خانواده بدون نظام ارجاع، هیچ است.
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران ادامه داد: اگر معتقدیم پیاده‌سازی نظام ارجاع زمان‌بر است، چرا با گرایش‌های نیمه‌تخصصی پزشکان مبارزه می‌کنیم و آنها را محدود می‌سازیم.
وی با انتقاد از محدود کردن پزشک عمومی در تجویز دارو، اظهار داشت: چرا اجازه نمی‌دهیم پزشک عمومی از بند اسارت رها شود؟
کامیابی با تاکید بر اینکه بدون داشتن سند ملی پزشک خانواده راه به جایی نمی‌برد، گفت: امروزه کنترل بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی می‌بایست توسط طب پایه انجام شود و دنیا نیز این را پذیرفته است.

(Visited 154 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*