دکانی به‌ نام زیبایی، بهانه‌ای به نام بیماری

درباره نامه اخیر رییس انجمن متخصصین پوستshutterstock_86451016

دکتر علی چنگیزی
رییس انجمن پزشکان عمومی مراغه و بازرس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور

نامه توهین‌آمیز اخیر انجمن پوست به‌قدری عجیب و دور از شوون است که حتی اشاره به آن هم جای شرم دارد. اما در این مورد ملزم به گوشزد نمودن مواردی هستیم:

۱. شما عزیزان که داعیه دلسوزی بیماران را دارید بهتر است طبق عنوان تخصص‌تان به درمان «بیماری‌های پوست و مو» بپردازید. با توجه به تعداد متخصصین این رشته و انتشار جغرافیایی، جمعیت کشور و مدت زمان ۲۰ دقیقه‌ای ویزیت، به‌نظر می‌رسد هر متخصص با صرف ۱۲ ساعت در روز ۴۰ بیمار را ویزیت خواهد کرد و جای سوال هست که با این مشغله چگونه همزمان به کارهای زیبایی و تزریقات می‌پردازند؟ شاید این کارها را به افراد فاقد صلاحیت می‌سپرند یا شاید هم فقط کار زیبایی انجام می‌دهند و رغبتی به ویزیت بیمار ندارند که در هر در دو صورت جای تاسف است.

۲. انجمن پوست بهتر است به‌جای جبهه گرفتن علیه پزشکان عمومی، به فکر مقابله با آرایشگرها و زیبایی‌کاران زیرزمینی باشد، مگر این‌که ادعا کند آن‌ها هم تحت‌نظرشان فعالیت می‌کنند.

۳. پیشنهاد می‌کنم وزارت محترم بهداشت برای رفع دغدغه ذهنی متخصصان محترم پوست، برای یک دوره ۵ ساله ظرفیت پذیرش این رشته را سه برابر کند تا همه مردم عزیز کشورمان از تخصص و حضورشان در اقصی‌نقاط کشور بهره‌مند شوند.

۴. قطع مسلم زیبایی جزو کورویکولوم آموزشی رشته‌های پزشکی نیست و اگر ادعایی در مورد اضافه شدن آن در سال‌های اخیر وجود دارد، تکلیف متخصصین محترمی که در سال‌های قبل فارغ‌التحصیل شده و این آموزش‌ها را ندیده‌اند چیست؟ آیا باید آن‌ها هم قید لیزر و زیبایی را بزنند؟

۵. نامه اخیر شما نه‌تنها از موضع قدرت نبوده بلکه نشانه ضعف و استیصال در مقابل منطق و استدلال‌های موجود است و قطع یقین بدانید که ادامه این روش باعث اتحاد بیشتر پزشکان عمومی و برخورد مناسب انجمن در مراجع قانونی خواهد شد.

و در نهایت فرموده مولا علی را آویزه گوش خود کنیم که زکات علم نشر آن است.

(Visited 193 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*