رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: فعالان صنفی پزشکان عمومی در انتخابات انجمن نامزد شوند

IMG_0803

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان این‌که سابقه این انجمن که در سال ۱۳۷۲ با همت بزرگان این صنف تشکیل شده به مرز ۲۳ سال رسیده است، گفت: از همه فعالان صنفی جامعه پزشکی عمومی به‌ویژه روسا و اعضای هیات مدیره شعب انجمن دعوت می‌کنم با نامزدی در انتخابات پیش رو، زمینه را برای انتخابات شایسته‌ترین‌ها فراهم کنند.
دکتر عباس کامیابی با تاکید بر این‌که راه حفاظت از کیان انجمن، پاسداشت دستاوردهای اخیر و استمرار اصلاحات لازم تنها از صندوق رای می‌گذرد، افزود: ویژگی انجمن پزشکان عمومی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین انجمن علمی در بین انجمن‌های گروه پزشکی با گسترده‌ترین شبکه شعب انجمن در سطح ملی و همچنین فعالیت‌های زیربنایی و نرم‌افزاری در دوره اخیر باعث شده است حساسیت انتخابات پیش رو بسیار بیشتر از دوره‌های پیشین باشد.
دکتر کامیابی با اشاره به این‌که حضور حداکثری پزشکان عمومی برای مشروعیت‌بخشی هر چه بیشتر به هیات مدیره و به‌تبع آن اقتدار و نفوذ افزون‌تر برای تاثیرگذاری در نظام سلامت کشور الزامی است، گفت: بی‌رغبتی پزشکان عمومی به حضور در انتخابات، بر ادامه استیلای مراجع قدرت در عرصه پزشکی خواهد افزود، در حالی که این دور معیوب با حضور فعالانه در انتخابات، چه به عنوان نامزد و چه رای‌دهنده، به‌آسانی قابل شکست است.
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در پایان گفت: متاسفانه برخی از رشد و توسعه این انجمن به‌دلیل اثرگذاری بر لابی‌های قدرت در نظام سلامت کشور نگران‌اند و سعی در ایجاد فضای انجمن‌هراسی و حساس کردن سایر گروه‌های پزشکی و مسوولین این حوزه دارند؛ بنابراین تمامی همکاران را به حضوری مدنی مبتنی بر نقد کارشناسانه و دلسوزانه و به‌دور از گروه‌گرایی و چنددستگی دعوت می‌کنم زیرا اعتقاد داریم اگر انجمن توانسته است به این جایگاه برسد، تنها به‌واسطه همبستگی و اعتماد و حمایت‌های چند سال اخیر تمامی اعضاست.
گفتنی است در حال حاضر کمیته انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران با حضور فعالان صنفی و نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت تشکیل شده و با آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات هیات مدیره و بازرسی از تاریخ ۱۳ مهر، نامزدهای انتخابات تا ۳ آبان ۹۵ فرصت نام‌نویسی دارند. مدارک لازم و شرایط نامزدی علاوه بر روزنامه رسمی، در سایت انجمن به نشانی isgp.ir/4258 نیز منتشر شده است.

(Visited 134 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*