رییس کمیته انتخابات خبر داد: ثبت‌نام ۶۰ نامزد در انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران

5481ae5419d64سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس کمیته انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران از ۵۶ نامزد برای هیات مدیره و ۴ نفر برای بازرسی این انتخابات خبر داد.
دکتر حمید خاکسار استقبال همکاران برای ثبت‌نام در انتخابات را مطلوب خواند و گفت: از این ۶۰ داوطلب، ۱۱ نفر برای هیات مدیره و یک نفر به‌عنوان بازرس انجمن پزشکان عمومی ایران برگزیده خواهند شد.
دکتر خاکسار با بیان این‌که نام شش نفر از خانم‌ دکترها در فهرست نامزدها به چشم می‌خورد، افزود: تهران بزرگ با ۲۹ نفر و ۵ نفر از شهرهای دیگر استان یعنی جمعا ۳۴ نفر بیشترین آمار داوطلبان را به خود اختصاص داده است. پس از آن کرج با ۱۱ نامزد در رده دوم است و ۱۵ نفر هم از دیگر استان‌های سراسر کشور نامزد شده‌اند.
رییس کمیته انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران با اعلام این‌که در این دوره همکاران شاغل در مطب‌ها، درمانگاه‌ها‌ و بیمارستان‌های بخش‌های خصوصی و دولتی، پزشکان شاغل در مراکز درمان اعتیاد و کلینیک‌های پوست و زیبایی همه حضوری چشمگیر دارند، گفت: تعداد نسبتاً زیادی از همکارانی که خارج از بخش درمان در سایر عرصه‌های حوزه سلامت فعال‌اند از جمله همکاران شاغل در بخش‌های ستادی وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان انتقال خون، سازمان نظام پزشکی، بخش‌های آموزشی و کارشناسی سازمان‌ها، نهادها و سایر وزارت‌خانه‌ها نیز ثبت‌نام کرده و نام یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نیز در فهرست نامزدها وجود دارد.
دکتر خاکسار درباره روند بررسی صلاحیت نامزدها گفت: اصولاً ما در انجمن‌های علمی موضوعی تحت عنوان بررسی صلاحیت اشخاص نداریم و قرار نیست کمیته انتخابات استعلامی از مراجعی داشته باشد و خدای‌ناکرده پزشکی را فاقد صلاحیت بنامیم. از آن جایی که اساسنامه انجمن‌های پزشکی علمی است، ما در کمیته انتخابات تنها رزومه علمی افراد را بررسی می‌کنیم و موارد اعلام شده در رزومه را با شواهد و مستندات تطبیق می‌دهیم. علاوه بر آن، نامزدها باید واجد شرایط اعلام شده در اطلاعیه انتخاباتی نیز باشند که چندان موضوع پیچیده‌ای نیست، همه‌چیز شفاف و روشن است و جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر اعمال نظر شخصی و گروهی وجود ندارد.
وی با بیان این‌که همه مراحل بعدی انتخابات در آیین‌نامه انتخابات انجمن‌های علمی آمده است، گفت: اسامی نامزدها پس از بررسی اولیه و تایید کمیته به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. این کمیسیون در مهلت‌ معین به شکایات و اعتراضات رسیدگی خواهد کرد ولی هیچ‌ اعمال نظر و رد صلاحیتی به‌جز بررسی اعتراضات نخواهد داشت.
رییس کمیته انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران درباره زمان و نوع برگزاری انتخابات گفت: زمان و شیوه برگزاری انتخابات موکول می‌شود به بعد از برگزاری مجمع عمومی انجمن. البته تاکید وزارتخانه و همه صاحب‌نظران شیوه اینترنتی است و از سال آینده همه انتخابات‌های انجمن‌های علمی الزاماً باید به این شیوه برگزار شود. نکته مهمی که از امروز تمام اعضای انجمن پزشکان عمومی کشور باید توجه داشته باشند ثبت‌نام در سامانه عضویت انجمن و پرداخت الکترونیکی حق عضویت است که مهلت آن تا ۱۵ روز پیش از برگزاری انتخابات خواهد بود. رای دادن در انتخابات و حضور در مجمع عمومی تنها مختص اعضای پیوسته‌ای خواهد بود که در سامانه ثبت‌نام کنند و کارت عضویت آن‌ها در سامانه صادر شود.
دکتر خاکسار در پایان با اعلام این‌که اسامی اعضا به سامانه وزارتخانه ارسال خواهد شد تا ضمن تایید عضویت، اجازه شرکت در انتخابات و دریافت رمز عبور ورود به سامانه انتخابات صادر شود، گفت: اطلاعیه آغاز کار رسمی سامانه ثبت‌نام انجمن که آخرین تست‌های آن در حال انجام است، در یکی دو روز آینده در سایت انجمن پزشکان عمومی ایران به آگاهی همکاران خواهد رسید و امیدواریم در نهایت شاهد یک انتخابات پرشور و بدون حاشیه با استقبال چشمگیر پزشکان عمومی از سراسر کشور باشیم.
گفتنی است مهلت قانونی ثبت‌نام نامزدهای هیات مدیره و بازرسی انجمن پزشکان عمومی ایران ساعت ۳ بعد از ظهر دیروز سوم آبان به پایان رسید. بر اساس اطلاعیه کمیته انتخابات انجمن، از ۱۳ مهر به‌مدت ۲۰ روز تمامی اعضای انجمن پزشکان عمومی ایران فرصت داشتند با مراجعه به دفتر مرکزی انجمن در تهران، پر کردن فرم ثبت‌نام و ارایه رزومه خود، نامزدی خویش را برای عضویت در هیات مدیره یا بازرسی اعلام کنند.

(Visited 185 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*