عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی: معمولا مجامع عمومی انجمن‌ها در نوبت اول به حد نصاب نخواهد رسید

دکتر حمید طهماسبی‌پور

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: چنان‌که از یک ماه پیش در روزنامه رسمی و سایت و کانال انجمن منتشر شده‌ است، قرار است فردا جمعه ۱۴ آبان مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی ایران برگزار شود، اما چنین که شنیده می‌شود، این مجمع به رسمیت نخواهد رسید. برای آگاهی از این موضوع با دکتر حمید طهماسبی‌پور، عضو هیات مدیره و مسوول تشکیلات انجمن، گفت‌وگو کرده‌ایم.

درود بر شما آقای دکتر. فردا جمعه ۱۴ آبان مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی ایران برگزار خواهد شد. به‌عنوان نخستین پرسش بفرمایید مهم‌ترین دستورهای این مجمع چیست؟

با سلام و احترام خدمت شما، همکاران و اعضای محترم انجمن؛ بر اساس آگهی که در روزنامه رسمی و سایت و کانال انجمن منتشر کرده‌ایم، مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی (نوبت اول) در تاریخ ۱۴ آبان ۹۵ در صورتی که به حد نصاب قانونی برسد، برگزار خواهد شد. دستورهای مجمع طبق ماده ۱۳ اساسنامه «استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش فعالیت‌های سالانه انجمن و اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و بودجه انجمن و میزان حق عضویت» است.

فرمودید اگر که این مجمع به رسمیت برسد؛ پیش‌بینی شما چیست؟

بر اساس تبصره ۱ ماده ۳/۱۲ اساسنامه «جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده هر یک با حضور حداقل نصف به‌علاوه یک اعضای پیوسته رسمیت می‌یابد». انجمن ما و همه انجمن‌های علمی گروه‌های پزشکی از یک اساسنامه واحد پیروی می‌کنند و می‌باید به مواد و تبصره‌های آن به‌ویژه در برگزاری مجمع عمومی که مهم‌ترین رکن انجمن است پایبند باشند. در طی تاریخ بیست و چند ساله انجمن ما و سایر انجمن‌ها، تجربه نشان داده به‌علت کثرت اعضا و پراکندگی آن‌ها در سراسر کشور و دوری بسیاری از آنان از تهران (محل برگزاری مجمع عمومی)، در نوبت اول حد نصاب قانونی یعنی همان نصف به‌علاوه یک اعضای پیوسته در مجمع حضور نمی‌یابند و باید مجمع عمومی نوبت دوم برگزار شود.

انجمن پزشکان عمومی چند عضو دارد؟

طی سه چهار سال گذشته روال عضوگیری و ثبت مشخصات اعضا را مکتوب و قانونمند کردیم و انجمن از بانک اطلاعات نسبتاً منظمی برخوردار شد. طبق آمار موجود در این سال‌ها تعداد اعضای پیوسته انجمن در سراسر کشور به‌طور میانگین حدود ۶۰۰۰ نفر است. در سال جاری (سال ۹۵) تا کنون فهرست اعضای ۲۰ شعبه از ۴۵ شعبه که تا کنون به انجمن مرکز ارسال شده حدود ۳۰۰۰ نفر به‌عنوان عضو پیوسته مشخص شده‌اند. با توجه به این‌که انتخابات انجمن به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود، ثبت‌نام و صدور کارت عضویت برای اعضای سراسر کشور از چند روز گذشته شروع شده و خوشبختانه با استقبال خوبی هم برخودار است.

در صورتی که این مجمع به رسمیت نرسد، مجمع بعدی کی خواهد بود؟

بر اساس تبصره ۲ ماده ۳/۱۲ اساسنامه «چنان‌چه حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده به‌دست نیامد، به فاصله یک ماه از تاریخ جلسه اولیه نسبت به دعوت مجدد به همان نحو با ذکر نتیجه دعوت قبلی اقدام می‌شود. در این صورت مجمع با هر تعداد از اعضای حاضر تشکیل خواهد شد». بنابراین یک ماه بعد از مجمع اول، مجمع عمومی نوبت دوم با همان دستور جلسه نوبت اول برگزار خواهد شد. البته مجدداً آگهی در روزنامه رسمی و اطلاع‌رسانی توسط سایت و کانال تلگرامی انجمن انجام خواهد شد.

 آیا در مجمع فرصت پرسش و پاسخ وجود خواهد داشت؟

طبیعتاً طبق روال همه مجامع عمومی متناسب با زمان حوصله مجمع، زمان کافی برای بحث و پرسش و پاسخ در مورد مسایل جاری انجمن و جامعه پزشکی عمومی داده خواهد شد. خوشبختانه در این دوره انتخابات انجمن اینترنتی است و وقت مجمع صرف برگزاری انتخابات نخواهد شد.

 

 

(Visited 168 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*