انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران سال اینده و الکترونیکی برگزار خواهد شد

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: انتخابات انجمن پزشکان عمومی به احتمال زیاد در سال آینده و به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
این مطلب دیشب در گروه تلگرامی «تا انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران» به‌نقل از دکتر علیرضا استقامتی، دبیر کمسیون انجمن‌های علمی گروه‌های پزشکی اعلام شد. در این گروه دکتر سعید تاملی، مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی، متن پرسش و پاسخ خود با دکتر استقامتی را به‌شرح زیر منتشر کرد:

جناب آقای دکتر استقامتی، دبیر محترم کمسیون انجمن‌های علمی گروه‌های پزشکی
با سلام، احترام و ارادت
فردا درست ۴۰ روز است که از برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم انجمن پزشکان عمومی ایران در مورخه جمعه سوم دی ماه می‌گذرد. در این مجمع، اکثریت شرکت‌کنندگان با انتخابات حضوری انجمن موافقت کرده و چنانچه مستحضر هستید، نتیجه رای اعضای محترم در مجمع عمومی طی نامه‌ای از طرف رئیس محترم هیات مدیره تقدیم دبیرخانه کمسیون گردیده است. با توجه به اینکه از اتمام دوره هیئت مدیره فعلی انجمن نیز ماهها گذشته، به نظر می‌رسد تاخیر بیش از اندازه در ارسال پاسخ نامه انجمن، ضمن کم‌توجهی به حق و حقوق قانونی اعضای محترم انجمن و شرکت‌کنندگان محترم در مجمع عمومی، زمینه‌ساز بعضی نارضایتی‌ها و احتمالا موجب بعضی شایعات و سوءظن‌ها شود. مضافا با توجه به اینکه از ثبت‌نام ۵۹ نفر کاندیدا جهت انتخاب به عضویت هیات مدیره جدید نیز بیش از سه ماه می‌گذرد، خواهشمند است در پاسخ نامه انجمن در مورد برگزاری حضوری انتخابات هیئت مدیره و بازرسین تسریع گردیده، تکلیف انجمن در مورد نحوه برگزاری انتخابات مشخص گردد.
بدیهی است تاخیر بیش از حد در این موضوع، به مصلحت وزارت بهداشت و نیز انجمن پزشکان عمومی نبوده، فضا را در عالم واقعی و به ویژه مجازی در اختیار عده قلیلی که از هر فرصتی جهت نقد غیرمنصفانه سیاستهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش می‌کنند، قرار داده و نیز موجب دلسردی و ناامیدی اعضای محترم انجمن و کاندیداهای گرامی خواهد شد.
امیدوارم با تسریع در پاسخ نامه انجمن، مسیر انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران را در این مرحله هموار سازید. با تشکر و سپاس.
دکتر سعید تاملی، مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی، ۹۵/۱۱/۱۱

جناب آقاى دکتر تاملی
با سلام در رابطه با سوال شما در ارتباط با جلسه مجمع انجمن عرض می‌کنم که پاسخ نامه نیاز به طرح در کمیسیون دارد که در اولین جلسه مطرح خواهد شد. البته پاسخ کمیسیون هم معلوم نیست چه باشد.
انتخابات انجمن پزشکان عمومی به احتمال زیاد به سال آینده موکول می‌شود که طبق مصوبه قبلی کمیسیون تمام موارد به صورت الکترونیکی خواهد بود. این مصوبه براى همه انجمن‌ها لازم‌الاجراست و به نظر مجمع انجمن وابسته نیست.
انشاالله که این توضیح موضوع را شفاف کرده باشد. وزارت بهداشت و کمیسیون در انتخابات تمام انجمن‌ها موضع بیطرفى کامل را رعایت می‌کنند و صحت و دقت توام با افزایش مشارکت هدف اصلی ماست.
به‌جای تلاش براى کنار گذاشتن انتخابات الکترونیکی به دلایل غیرموجه، باید موانع را رفع کنیم تا این اقدام پیشرو به نتیجه مطلوب برسد. سال آینده انشاالله تمام انتخابات‌ها الکترونیکى است؛ پس کمک کنید که در کنار هم این مساله محقق بشود.
ممنونم. استقامتى

(Visited 82 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*