برگ ارجاع پزشک خانواده هنوز اختیاری نیست

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برنامه پزشک خانواده تا یکم اسفند به روال سابق ادامه دارد و ‌استفاده از برگ ارجاع تا یکم اسفند که به بیمه ها مهلت پرداخت مطالبات داده شده است اختیاری نیست.
دکتر محمد هادی ایمانیه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا با رد برخی شایعات مبنی بر اختیاری شدن استفاده از برگ ارجاع در مراکز درمانی قبل از موعد یاد شده گفت: همچنان امیدواریم سازمان های بیمه گر با ایجاد گشایش دراین زمینه به تداوم روند قبلی پزشک خانواده همکاری کنند، اما در صورت عدم پرداخت این مطالبات به اختیاری شدن استفاده از برگ ارجاع اقدام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: ما بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب داریم که اگر پرداخت شود طرح پزشک خانواده را پرتوان تر از قبل تداوم می بخشیم.
ایمانیه اظهار داشت: اگر سازمان های بیمه گر طلب دانشگاه را نپردازند طرح پزشک خانواده مانند استان مازندران و بدون قید اجباری بودن برگ ارجاع به اجرا در می آِید، ما ۳۰۰ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی و ۵۰۰ میلیارد تومان از بیمه سلامت ایران و ۵۰ میلیارد تومان از سایر سازمان های بیمه گر طلبکاریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازدرادامه گفت: نمی توانیم بپذیریم که پرداخت کارانه پزشکان متخصص و اضافه کاری همکاران و کارانه سایر تلاشگران علوم پزشکی دچار تاخیر شود، ۱۰ ماه است که این کارانه ها پرداخت نشده است، همکاران ما در عین حال به عشق خدمت در این مدت همه زحمات را متقبل شدند.
ایمانیه اضافه کرد: اکنون در تامین داروی بیمارستان ها با مشکل مواجه هستیم، عدم پرداخت مطالبات ما از بیمه ها این مسایل را رقم زده است، برخی از شرکت های دارویی چند ماه است که به بیمارستان ها دارو نمی دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تامین یک استند قلبی ۲۵ میلیون تومان هزینه می خواهد گفت: شرکت های دارویی هم حق دارند که از ما طلب مطالباتشان را بکنند، همه این مسایل دست به دست هم داده و اجرای طرح پزشک خانواده با شرایط موجود را مشکل کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بابیان اینکه به ضرر و زیان مردم راضی نیستیم و نمی خواهیم آرزوی مردم محروم در دسترسی به پزشک خانواده دچار خدشه شود گفت: اجرای این طرح تاکید رییس جمهوری و معاون اول و نمایندگان و مدیریت ارشد استان فارس بوده است، بیمه ها هم از روز اول برای همراهی با دانشگاه قول و وعده دادند، انصافا سازمان های بیمه گر در استان با ما خوب راه امدند اما سازمان های مرکزی تهران مانع اجرای طرح هستند و نمی خواهند طرح اجرایی شود در حالیکه طرح پزشک خانواده تنها راه خروج حوزه سلامت از بن بست است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با طرح چهار خواسته در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تعیین تکلیف دراین زمینه شده است.
عدم کسر فرانشیز سال ۹۴ از سرانه (به دلیل تاخیر های قابل توجه بیمه ها در پرداخت سرانه و ۲۰ درصد پایش و ضرایب)، ابلاغ سریع تر افزایش سرانه سال ۱۳۹۵ معادل درصد افزایش تعرفه پزشکان عمومی کشور، پذیرش پرداخت مشابه دوشیفتی به پزشکان همپوشان، به شرط آنکه فاصله دو پزشک همپوشان بیش از دو کیلومتر نباشد و اینکه تا اجرایی شدن طرح در تمام کشور ارجاع در فارس نیز شبیه مازندران اختیاری شود چهار خواسته دکتر ایمانیه است.
طرح پزشک خانواده که ۴.۵ سال از اجرای آن دراستان فارس می گذرد با هدف سلامت محور شدن برنامه های بهداشت و درمان و گسترش چتر سلامت در مناطق محروم و حاشیه های شهر و برخوردار شدن همه اقشار جامعه از خدمات سلامت در حال اجرا است، این طرح نظر موافقان و مخالفان را برانگیخته است، عدم دسترسی مستقیم به پزشکان مختصص و لزوم استفاده از برگه ارجاع بیشترین نارضایتی را در بین شهروندان و کاهش هزینه های درمان و استفاده از بسته های خدمتی رایگان بیشترین رضایتمندی را داشته است.

(Visited 245 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*