نایب ‌رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: اولین برنامه هیات مدیره خانه‌دار شدن انجمن بود

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: پنجشنبه، چهارم اردیبهشت ۹۶، در واپسین روزهای فعالیت هیات مدیره فعلی انجمن‌ پزشکان عمومی ایران، با برپایی جشن کوچکی برای افتتاح دفتر جدید این انجمن، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای آن بهره‌برداری رسید. در حاشیه این جشن سراغ نایب ‌رییس انجمن پزشکان عمومی ایران رفتیم تا از او درباره چگونگی خرید این خانه بپرسیم.

دکتر عزت‌الله گل‌علیزاده که در این روز بسیار سرزنده و خوشحال به‌نظر می‌رسد، از این‌جا شروع می‌کند ‌که: انجمن پزشکان عمومی ایران علی‌رغم آن که قدیمی‌ترین انجمن پزشکی و بزرگ‌ترین از نظر کثرت اعضا در کشور است، متاسفانه هیچ‌گاه مکان فیزیکی مناسبی که بتوان از آن به‌عنوان دفتر انجمن استفاده کرد، در اختیار نداشت. انجمن در اتاقی در سازمان نظام پزشکی مستقر بود و از این بابت مشکلات متعددی گریبان‌گیر شده بود. اولین برنامه ما خانه‌دار شدن انجمن بود تا با رسیدن به استقلال فیزیکی و داشتن یک دفتر مستقل و درخور شان انجمن پزشکان عمومی، زمینه برای گسترش فعالیت‌های آن فراهم شود.

او با تاکید بر این‌که از روز اولی که هیات مدیره فعلی انجمن شروع به کار کرد، تصمیم گرفت مکان مناسبی برای انجمن تهیه کند، درباره تامین منابع مالی این کار می‌گوید: وقتی هیات مدیره فعلی انجمن پزشکان عمومی ایران روی کار آمد، موجودی انجمن بسیار کم بود. هیات مدیره پیشین، انجمن را با ۶ میلیون تومان موجودی به ما تحویل داد ولی ما سعی کردیم در طول این چند سال با برگزاری دوره‌های بازآموزی برای انجمن منابع درآمدی ایجاد کنیم. در اواخر سال گذشته منابع مالی لازم برای تهیه چنین مکانی به مقدار کفایت رسید. همان زمان جست‌وجو برای یافتن مکانی مناسب آغاز شد. برای ما بسیار مهم بود که مکان آینده انجمن به سازمان نظام پزشکی نزدیک باشد تا رفت‌وآمد برای همکارانی که با هر دو نهاد سروکار دارند تسهیل شود. در نهایت در همین خیابان شانزدهم امیر آباد، که ساختمان نظام پزشکی هم در آن واقع شده است، ساختمانی مناسب پیدا شد.

دکتر گل‌علیزاده در پایان با تقدیر از زحمات دکتر عباس کامیابی رییس و سایر اعضای هیات مدیره در خرید و راه‌اندازی خانه انجمن، درباره مراحل خرید و تجهیز آن می‌گوید: درباره قیمت خرید این ساختمان که با یک سالن کنفرانس، دو اتاق اداری و یک آبدارخانه حدود ۱۰۱ متر مربع زیربنا دارد و در مکان بسیار مناسبی واقع شده است، از دو کارشناس رسمی دادگستری استعلام کردیم و در نهایت هم قیمت خریداری از نرخ منطقه‌ای و نرخی که کارشناسان دادگستری اعلام کرده بودند، پایین‌تر بود. مراحل قانونی این خرید طی شد و پس از آن برای آن که فضا هرچه بیشتر مناسب فعالیت‌های انجمن شود، برخی دیوارها را جابه‌جا و تغییراتی در بنا ایجاد کردیم و برای تجهیز بنا و دکوراسیون هم با شرکتی معتبر قرارداد بستیم تا تجهیزات مدرن‌ کنفرانس، نور و صندلی‌ها را تعبیه کند.

(Visited 411 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*