بیش از ۱۰ برابر افزایش فوق‌العاده محرومیت از مطب برای پزشکان عمومی

خبر خوش برای ۴۲۰۰ همکار دکترای حرفه‌ای

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: پس از چند سال پیگیری فعالان صنفی انجمن پزشکان عمومی و وزارت بهداشت و معاونت‌های توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سرانجام افزایش ۱۰ برابری مبلغ فوق‌العاده محرومیت از مطب پزشکان و دارندگان مدرک دکتری حرفه‌ای محقق شد.


رییس انجمن پزشکان عمومی کشور با اعلام این خبر افزود: دستورالعمل پرداخت فوق‌العاده محرومیت از مطب پزشکان که از سال ۸۷ و با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به‌صورت ثابت باقی مانده بود، به استناد بند ۱۴ ماده ۵۴ آیین‌نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیات علمی تصویب شد که پس از امضای مقام وزارت برای اجرا از تاریخ ۹۶/۱/۱ به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.
دکتر عباس کامیابی با بیان این‌که این کار به استناد مصوبه هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پی پیشنهاد کارشناسی معاونین توسعه مدیریت و منابع قطب‌های هشت‌گانه کشوری و در نهایت معاونت توسعه وزارت بهداشت صورت گرفت، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، نحوه محاسبه مبلغ فوق‌العاده محرومیت از مطب تغییر و به میزان حقوق ثابت (حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده مدیریت) و فوق‌العاده شغل آخرین حکم حقوقی قابل پرداخت است که در مقایسه با روش محاسبه قبلی سال ۸۷ به‌طور میانگین افزایش بیش از ۱۰ برابری را در پی خواهد داشت.
وی افزود: به استناد قانون اجازه پرداخت حق محرومیت از مطب مصوب سال ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی، بیش از ۴۲۰۰ نفر از همکاران محترم با شرایط این قانون مشمول دستورالعمل هستند.
دکتر کامیابی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حسن‌نیت و مساعدت دکتر صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، اظهار امیدواری کرد که با اجرای مفاد دستورالعمل مزبور و سایر اقدامات در حال انجام برای سایر پزشکان عمومی، گامی هر چند اندک در جهت جبران زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران برداشته شود.

(Visited 2,144 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*