جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت رضایت‌بخش نیست

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: پزشکان عمومی به رغم نقش موثر در حوزه سلامت از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی در نهمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران و رونمایی از کتاب طب عمومی «مورتاگ» در مرکز همایش های رازی گفت: بسیاری از دستاوردهای حوزه سلامت بدون همت پزشکان عمومی محقق نمی‌‌شد و باید جایگاه ویژه‌ای برای این قشر از جامعه پزشکی در نظر گرفت.

او ادامه داد: پزشکان عمومی کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند و این مشکل در آینده نظام سلامت را دچار خسران خواهد کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه مشکلات پزشکان عمومی صنفی نیست، اظهار داشت: جمعیت پزشکان عمومی نیازمند ایجاد زیرساخت لازم برای ارتقاء سلامت کشور است.

زالی اضافه کرد: بنده معتقدم با روش منطقی و قانونمدار می‌توان بدون عقب‌نشینی از مطالبات دفاع کرد و به زودی نتایج این اصول را خواهیم دید.

 

مدیریت تشخیص بیماری از طریق کتاب طب عمومی

علی اصغر هنرمند سرپرست تیم مترجمان و آماده‌سازی کتاب طب عمومی «مورتاگ» گفت: این کتاب با اطلاعات مفید و کاربردی توانسته قدرت تشخیص پزشک را بالا ببرد.

او افزود: در زمانی که بخش زیادی از مطالب آموزشی طب کاربردی نیست این کتاب طب عمومی مورتاگ خلاء طبابت طب عمومی را رفع می‌کند.

هنرمند ادامه داد: این کتاب نسخه ترجمه شده مطابق با علم پزشکی دارد و کار ترجمه توسط تیم پزشکی ماهر انجام شده و با استقبال خوبی همراه شده است.

او با بیان اینکه این کتاب چارچوب فکری خوبی برای پزشک در قالب سوالات پایه ایجاد می‌کند، یادآور شد: این کتاب به عنوان استاندارد طب عمومی و مراقبت‌های اولیه در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است و تا کنون به ۱۳ زبان دنیا ترجمه شده است.

هنرمند ادامه داد: نکات عملی طبابت و جداول اطلاعاتی خوب در این کتاب قدرت تشخیص بیماری و مدیریت درمان را برای پزشک آسان کرده است.

این پزشک عمومی افزود: حتی مخاطبان نیز می‌توانند از این کتاب در جهت ارتقای دانش سلامت جامعه بهره بگیرند.

(Visited 212 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*