همکاری با تمامی گروه‌‏های پزشکی با مسوولیت سازمان نظام پزشکی

انجمن پزشکان عمومی ایران برای تشکیل کمیته‌ استتیک و رفع اختلافات حوزه زیبایی اعلام آمادگی کرد.

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: انجمن پزشکان عمومی ایران آمادگی خود را برای همکاری با تمامی گروه‌‏های پزشکی برای تشکیل کمیته‌ استتیک و رفع اختلافات حوزه زیبایی با مسوولیت سازمان نظام پزشکی اعلام کرد.

دکتر عباس کامیابی در نامه‌ای خطاب به دکتر ایرج فاضل با بیان این‌که تنها مسیر رفع اختلافات، رجوع به قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه‌های پزشکی است، تاکید کرد سازماندهی موضوع زیبایی ‌باید مبتنی بر اصول علمی و بهره‌گیری از الگوهای روز دنیا و همچنین تشکیل ساختار مورد وفاق انجمن‌های ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط باشد.

گفتنی است براساس ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته به آن مصوب سال ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی، وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته به آن مطابق آیین‌نامه‌هایی خواهد بود که توسط سازمان نظام پزشکی تهیه و به‌تصویب وزیر‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌رسد.

متن نامه دکتر کامیابی خطاب به رییس‌کل سازمان نظام پزشکی به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ایرج فاضل
ریاست کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
ضمن سپاس از بیانات منطقی جناب‌عالی در دیدار با هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی که نویدبخش رفع اختلافات و تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای جامعه پزشکی بود، بدین‌وسیله مستندات سوابق اختلافات این انجمن در حوزه زیبایی (Aesthetic Medicine) با انجمن متخصصین پوست جهت استحضار و بهره‌برداری تقدیم می‌گردد. همچنین لازم است از موضعگیری صادقانه روابط عمومی آن سازمان در رد اخبار سوگیرانه منتشر شده از سوی انجمن مذکور قدردانی شود. بدیهی است تشکیل هر نوع ساختار و کمیته‌ای برای ساماندهی و سازماندهی موضوع زیبایی می‌باید مبتنی بر اصول علمی و بهره‌گیری از الگوهای روز دنیا و همچنین تشکیل ساختار مورد وفاق کلیه انجمن‌های ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط باشد که بدین‌وسیله انجمن پزشکان عمومی ایران آمادگی خود را برای تعامل با تمامی گروه‌‏های پزشکی مرتبط از جمله متخصصان بیماری‏‌های پوست، جراحان پلاستیک، جراحان عمومی، متخصصان گوش و حلق و بینی، متخصصان زنان و … در قالب انجمن‏‌های پزشکی و تحت زعامت سازمان نظام پزشکی اعلام می‌دارد.
طبیعی است که این انجمن در دفاع از حقوق بیش از ۶ هزار پزشک عمومی شاغل در این حوزه، در عین پرهیز از هر گونه رفتار غیرعلمی و انحصارگرایانه، با هر اقدام تحدیدکننده و غیراصولی اشخاص حقیقی و حقوقی مقابله خواهد کرد. بر اساس مستندات پیوست تنها مسیر موجه و اصولی برای رفع اختلافات مذکور رجوع به ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته به آن مصوب سال ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی است که بنا به تاکید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ۱۵/۵/۹۶ هیات مدیره انجمن با ایشان هر تصمیمی که با توافق انجمن‌ها و تایید کارشناسی سازمان نظام پزشکی حاصل شود به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید.
با عنایت به مشی تعاملی انجمن پزشکان عمومی ایران بر حل این اختلافات در سازمان نظام پزشکی، بدین‌وسیله ضمن اعلام آمادگی کامل برای ارایه مستندات کارشناسی در فضایی عقلایی در نشستی با حضور نمایندگان تمامی ذی‌نفعان، اعتقاد داریم که این گفت‌وگوها در چهارچوب اصول علمی و حرفه‌ای، ضمن تعیین حدود صلاحیت رشته‌های مختلف، زمینه همکاری‌های آتی گروه‌های مختلف پزشکی را در خدمت‌رسانی بهینه به مردم عزیز کشورمان فراهم خواهد ساخت.

(Visited 279 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. این نامه و درخواست باید خیلی وقت پیش انجام میشد ولی بازهم خوبه
    امیدوارم پزشکان عمومی دست از تفرقه بردارند و یکدست و یکسان به دفاع از حقوق خود بپردازند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*