خانم دکتری که دختر شایسته شد

مانوشی چهیلار، دانشجوی سال سوم پزشکی از هند، دختر شایسته ۲۰۱۷ جهان شد

دکتر فاطمه شریفان

مانوشی چهیلار (Manushi Chillar) از هندوستان تاج «دختر شایسته» ۲۰۱۷ جهان را بر سر نهاد. آخرین بار ۱۷ سال پیش در سال ٢٠٠٠ بود که این عنوان با پریانکا چوپرا به این کشور رسیده بود.

دوشیزه چهیلار ٢٠ ساله دانشجوی سال سوم پزشکی در دانشگاه دولتی Bhagat Phool Singh است و طبق پروفایل او در وب‌سایت Miss world، علاقه‌مند به ادامه تحصیل است و گرفتن تخصص جراحی قلب از اهداف اوست. وی همچنین قصد دارد در مناطق روستایی بیمارستان‌های خیریه تاسیس کند.

وی در خانواده‌ای تحصیلکرده رشد و پرورش یافته است. پدر مانوشی، دکتر میتراباسو چهیلار اندوکرینولوژیست (فوق‌تخصص غدد و متابولیسم) و محققی برجسته در انستیتو پزشکی هسته‌ای و علوم وابسته (INMAS) و مادر وی دکتر نیلام چهیلار پزشک متخصص نوروساینس (علوم اعصاب) و پژوهشگری بنام در موسسه رفتارشناسی و علوم وابسته (IHBAS) و استاد دانشکده پزشکی در دهلی است.

عموی مانوشی، دکتر دینش چهیلار، پزشک بیمارستان Gohana civil hospital، اعلام کرد مانوشی از دانشکده محل تحصیلش یک سال مرخصی تحصیلی گرفته است و سال بعد درسش را با ورودی‌های‌ پایین‌تر ادامه خواهد داد. او گفته مانوشی از این‌که دانشکده‌اش او را بی‌نهایت حمایت کرده بسیار سپاسگزار است.

جالب است بدانید هنگامی که برای اولین بار هندوستان برنده لقب «دختر شایسته» (Miss World) شد، مربوط به سال ١٩۶۶ بود که برنده آن سال، ریتا فاریا (Reita Faria) هم به‌عنوان اولین دختر شایسته جهان که بعدها پزشک شد، شناخته می‌شود. ریتا در زمان شرکت در آن مسابقات دانشجوی پزشکی بود و پس از رسیدن به این عنوان درس خود را ادامه داد و بین ورود به دنیای پر زرق و برق سینما یا انتخاب دانش، حرفه مقدس پزشکی را برگزید و بعدها برای گرفتن تخصص، کار و ادامه زندگی به ایرلند مهاجرت کرد.

در راند فینال مسابقات، هنگامی که از چهیلار پرسیده شد که «در نظر شما چه حرفه‌ای لایق بالاترین دستمزد است و چرا؟» وی پاسخی درخور تحسین داد: «من فکر می‌کنم مادر بودن دارای بالاترین ارزش و احترام است و فکر نمی‌کنم این حرفه قابل قیاس و سنجش با مادیات باشد. مادر تمام عشق و محبت خود را نثار اعضای خانواده می‌کند. مادرم بزرگ‌ترین نیروی الهام‌بخش زندگی‌ام بوده و مادر بودن سزاوار بالاترین دستمزد یعنی همان نهایت احترام است.»

اکانت توییتر مانوشی با سیلی از پیام‌های تبریک از سوی هم‌میهنانش مواجه شده که یکی از آن پیام‌‌ها از آقای نارندرا مودی نخست‌وزیر هند است.

(Visited 1,973 times, 2 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*