مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری و تعرفه سلامت وزارت بهداشت خبر داد:  اجرای راهنماهای بالینی در سه فاز

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، گفت: فاز اول اجرای راهنماهای بالینی، بررسی و تولید ۵۳۰ محصول دانشی برای تدوین ۳۲۰ خدمت بالینی و ۱۱۰۰ خدمت آزمایشگاهی است.

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین رحمتی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور درخصوص اصلاحات برنامه کاهش پرداختی بیماران بستری و صعب العلاج، اظهار داشت: برنامه کاهش پرداختی بیماران بستری از مهمترین برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت است که با هدف حفاظت مالی از بیماران بستری در سال ۱۳۹۳ اجرا شد و با توجه به محقق شدن اهداف برنامه، استقبال دولت و افزایش رضایتمندی مردم و مراکز درمانی ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ با توجه به بررسی‌ها و ارزیابی‌های کارشناسی، اصلاحات درون برنامه‌ای با رعایت اصل عدم افزایش پرداختی مردم در بیمارستان‌ها انجام شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تحقق اهداف برنامه شامل عدم ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان و ارائه تمام خدمات در بیمارستان به بیمار و نیز مدیریت و نظارت بر اجرای برنامه از طریق داده‌های صحیح، وجود هرگونه نقصان در ثبت اطلاعات در سامانه سپاس و سجاد و یا عدم صحت اطلاعات درج شده و نیز عدم پوشش خدمات مورد تعهد برنامه و نبود تطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی، با بیمارستان برخورد و درصدی از کارانه کسر خواهد شد.

دکتر رحمتی گفت: تلاش معاونت درمان در افزایش حمایت مالی در خدمات گران قیمت و کاهش پرداختی برای بیماران صعب العلاج است. اگرچه نحوه پوشش این خدمات در حال حاضر نهایی شده، اما به دلیل اضافه شدن سه بیماری به بیماری‌های صعب العلاج و پیگیری این موارد، هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بحث تدوین راهنماهای بالینی نیز از موضوعات مهم در سطح معاونت درمان است که در سه فاز اجرا می‌شود، تصریح کرد: فاز اول، بررسی و تولید ۵۳۰ محصول دانشی برای تدوین ۳۲۰ خدمت بالینی و ۱۱۰۰ خدمت آزمایشگاهی است.

دکتر رحمتی ادامه داد: فاز دوم اجرای راهنماهای بالینی در دانشگاه‌ها و فاز سوم مربوط به خرید خدمت بیمه‌ها براساس این راهنماهای بالینی است که در این زمینه همزمان با بیمه‌ها جلساتی برگزار شده و نحوه خرید خدمت با آنها بررسی شده است که در مجموع همه دانشگاه‌ها و بیمه‌ها مکلف به اجرای راهنماهای بالینی هستند.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، تاکید کرد: درخصوص نظارت، دانشگاه‌ها مکلف هستند تمام بیمارستان‌های تابعه را از طریق چک لیست داخلی، به صورت حضوری و نیز با شیوه مکانیزه پایش کنند.

(Visited 708 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*