حرف‌هایی برای شنیده نشدن!

مجمع عمومی نظام پزشکی در سکوت برگزار شد

دکتر مسعود جوزی

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مجمع عمومی اخیر نظام پزشکی در سکوت خبری کامل برگزار شد.

بنا بر شنیده‌ها، در آیین آغازین این مجمع، ۱۸ مرداد، دکتر ایرج فاضل، رییس‌کل سازمان، سخنرانی انتقادی پرشوری در باب مدیریت کشور از جمله نظام سلامت ایراد کرد و در روز دوم نیز قطع‌نامه‌ای از سوی مجمع صادر شد؛ ولی تا امروز که یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ است، هنوز هیچ خبری از این همایش منتشر نشده است.

نمی‌خواهم وارد بدیهیات شوم؛ ولی در جهان امروز اگر واقعه‌ای این‌گونه در بی‌خبری برگزار شود، گویی اصلاً رخ نداده است؛ آن هم واقعه‌ای که با یک سخنرانی درباره اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور و یک بیانیه (احتمالاً اعلام موضع جامعه پزشکی در برابر مسایل روز نظام سلامت و…) برای شنیده و خوانده شدن همراه است.

علاوه بر آن، برگزاری همایشی دو روزه با حضور برگزیدگان جامعه پزشکی کشور که در آن عملکرد یک‌ساله ارکان مختلف نظام پزشکی گزارش شده و با برگزاری پنلی در روز دوم، مسایل روز نظام سلامت و نیز چالش‌های اداره خود سازمان را به بحث گذاشته‌اند، مسلماً خالی از جذابیت‌های خبری و سودمندی- دست‌کم برای فعالان صنفی و پیگیران- نیست.

سازمان نظام پزشکی هم سایت و هم کانال اطلاع‌رسانی دارد و هم مدیریت روابط عمومی که می‌تواند از رسانه‌ها برای پوشش افتتاحیه و انتشار قطع‌نامه آن دعوت کند. مجمع عمومی هم روی کاغذ بالاترین رکن سازمان و برگزاری آن مهم‌ترین رویداد سالانه این بزرگ‌ترین نهاد صنفی جامعه پزشکی است. امیدوارم مسوولان سازمان توجیهی برای سرپوش گذاشتن بر این رویداد داشته باشند.

(Visited 69 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*