انجمن پزشکان عمومی ایران سامانه «سیب» را نقد و بررسی کرد

 

ارسال گزارش ۱۶۸ صفحه‌ای به وزارت بهداشت

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با ارایه گزارش تست کاربردپذیری سامانه سیب به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، خواستار ارتقای استانداردهای این سامانه به‌منظور افزایش بهره‌وری، رضایت کاربران و بهبود کیفیت ثبت اطلاعات آن شد.
پس از ارایه گزارش تست کاربردپذیری سامانه آیداتیس، این دومین بار است که کارگروه تخصصی انجمن پزشکان عمومی ایران، یکی از سامانه‌های پرکاربرد وزارت بهداشت را نقد و تحلیل می‌کند.


در نامه دکتر عباس کامیابی، به پیوست این گزارش آمده است:

جناب آقای دکتر رئیسی
معاونت محترم بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام
پیرو جلسه مشترک هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران با آن مقام محترم در مورخه ۲۳/۳/۹۷ و استقبال جنابعالی از انجام تست کاربردپذیری سامانه «سیب» و همچنین دریافت برخی شکواییه‌ها از پزشکان خانواده در مورد اشکالات این سامانه، انجمن پزشکان عمومی ایران تصمیم به بررسی و نقد این سامانه گرفت و کارگروهی تخصصی برای تحلیل آن تشکیل شد که نتایج این بررسی‌ به پیوست تحت عنوان «گزارش تست کاربردپذیری سامانه سیب» در ۱۶۸ صفحه تقدیم حضور می‌شود.
بنا به فرمایش جنابعالی، سامانه «سیب» یکی از سامانه‌های بسیار با اهمیت برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است و به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های سطح‌بندی و نظام ارجاع هم‌اکنون در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است که این سامانه به‌عنوان یک نرم‌افزار «کاربردی» دارای استانداردهایی باشد که سبب افزایش بهره‌وری، رضایت کاربران و بهبود کیفیت ثبت اطلاعات شود که متاسفانه اشکالات عدیده‌ای در این امر مشاهده می‌شود.
تحلیل مذکور تنها نتیجه مطالعه بخشی از نرم‌افزار مذکور است و ایجاب می‌نماید برای توضیحات تکمیلی و همچنین تضارب کارشناسی در جلسه‌ای با حضور مسوولین و کارشناسان محترم مورد همفکری بیشتر قرار گیرد. در ضمن بررسی امنیت شبکه و اطلاعات ثبت‌شده نیازمند صدور مجوز از سوی مسوولین مربوطه است که در صورت تمایل در جلسه حضوری تصمیم‌گیری خواهد شد.
لازم به ذکر است که بر اساس حسن‌نیت و سیاست‌های انجمن در تعاملات برون‌بخشی، این گزارش به مدت یک ماه محرمانه خواهد بود و پس از آن به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

(Visited 1,322 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*