پنج پزشک ثروتمند جهان

۱. دکتر پاتریک سون شیونگ
پزشک اهل آفریقای جنوبی با تبار چینی است که در سن ۲۳ سالگی که از دانشگاه ریتوارترساند آفریقای جنوبی فارغ‌التحصیل شد. سپس از دانشگاه بریتیش کلمبیا، مدرک جراحی عمومی گرفت و مسئول بخش پیوند دانشگاه UCLA شد. او توانست با تاسیس شرکت Abraxis و تولید داروی Abraxan در سال ۲۰۱۰ سه میلیارد دلار سود خالص دریافت کند. میزان کل ثروت او حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

۲. دکتر توماس فرست
پزشک میلیاردر آمریکایی است که در رشته جراحی پلاستیک از دانشگاه واشنگتن فارغ‌التحصیل شد، سپس بیمارستان Hospital coporation America را تاسیس کرد. او همچنین صاحب چند بیمارستان خصوصی معتبر در آمریکاست. ثروت خالص این دکتر ۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۳. دکتر گری میشلسن
متخصص جراحی ارتوپدی و فوق تخصص جراحی ستون فقرات آمریکایی است که مدرکش را از دانشگاه درکسل آمریکا گرفته است. او توانست با ابداع روش‌های جدید تحول عظیمی در جراحی ستون فقرات ایجاد کند. او روش ابداعی Medtron خود را در سال ۲۰۰۵ به قیمت یک میلیارد فروخت. برخلاف سایر ثروتمندان، این پزشک یهودی کارهای انسان‌دوستانه زیادی انجام داده است.

۴. دکتر جیمز اندروز
پزشک مشهور ارتوپد آمریکایی است که توانست با تاسیس شرکت Andrews Sport Medicine و ارایه خدمت به ورزشکاران مشهور آمریکایی ثروت ۸۰۰ میلیون دلاری کسب کند.

۵. دکتر تری دابرو
از دانشگاه UCLA از رشته جراحی پلاستیک فارغ‌التحصیل شد. دکتر دابرو از مشهورترین مجری‌های تلویزیونی آمریکاست و تولید برنامه تلویزیونی ثروت زیادی برای وی ایجاد کرده است.

از: کانال تلگرامی آنتراکت (@Antrakt)

(Visited 4,256 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*