تفاهم ۷‌ بندی سازمان بیمه سلامت و انجمن پزشکان عمومی

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: سازمان بیمه سلامت ایران و انجمن پزشکان عمومی پیرامون موضوعات مرتبط علمی و صنفی پزشکان عمومی و مباحث مرتبط بیمه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردند.

 

به گزارش ایسنا، بهره‌­مندی طرفین از منابع و توان فکری، آموزشی، پژوهشی و سایر امکانات مورد توافق،  توانمندسازی پزشکان عمومی به‌منظور بهبود کیفی خدمات به بیمه‌شدگان،  تقویت جایگاه طب عمومی در نظام بیمه سلامت کشور و توسعه برنامه پزشکی خانواده با تاکید بر حمایت از برنامه‌های موجود و اتخاذ استراتژی مناسب برای پزشکان عمومی در هزینه اثربخشی خدمات با تکیه بر مبانی اقتصاد درمان از جمله اهداف تفاهم‌نامه سازمان بیمه سلامت با انجمن پزشکان عمومی است.

برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب این تفاهم‌نامه نیز به شرح زیر است:

۱. انجمن به‌عنوان مرجع مشورتی، کارشناسی و تصمیم‌سازی مسایل طب عمومی برای سازمان عمل خواهد کرد و از سویی دیگر پل ارتباطی با پزشکان عمومی در برنامه‌های مورد توافق خواهد بود.

۲. اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها و مسائل مشترک از طریق نشریات و پایگاه‌های اینترنتی موجود پس از تایید طرفین فراهم خواهد گردید.

۳. سازمان از توان انجمن به‌عنوان یکی از مراجع کارشناسی در انعکاس مشکلات طب عمومی جهت تدوین، اصلاح یا تغییر در سیاست‌ها و ضوابط استفاده خواهد کرد.

۴. انجمن در ترغیب پزشکان به اعمال مشارکت‌های آموزشی و فنی از جمله الکترونیکی شدن خدمات تجویز دارو و پاراکلینیک اقدام خواهد کرد و زمینه این همکاری توسط کمیته‌های مشترک فراهم خواهد شد.

۵. همکاری بخش‌های آموزشی و پژوهشی سازمان و انجمن جهت نیازسنجی و اجرای همایش‌های علمی و کاربردی، پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌های صنفی و اقتصاد درمان با حمایت مادی و معنوی سازمان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

۶. سازمان و انجمن همکاری لازم را به منظور تکمیل بانک اطلاعات پزشکان عمومی معمول خواهند کرد.

۷. سازمان متناسب با کاهش هزینه‌های تجویز دارو و پاراکلینیک پزشکان عمومی که توسط انجمن مدیریت می‌شود، نسبت به اولویت دادن در پرداخت مطالبات با رویکرد به روزرسانی مساعدت خواهد کرد.

این تفاهم‌نامه در ۶ ماده و در دو نسخه در مورخ دوازدهم آذر ماه ۹۷ به امضای طرفین رسید که هر نسخه حکم واحد را  دارند و به مدت ۲ سال اعتبار خواهد داشت.

(Visited 91 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*