راه خروج از پزشک خانواده شهری هموار شد

بیمه‌ها با پزشکان خارج از طرح قرارداد می‌بندند

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: کمیته کشوری فنی پزشک خانواده شهری در آخرین نشست خود که صبح یکشنبه ۱۱ آذر برگزار شد، تصویب کرد بیمه‌ها با پزشکانی که از این طرح خارج شوند، قرارداد ببندند. این تصمیم راه خروج پزشکان ناراضی از این برنامه در دو استان فارس و مازندران را هموار خواهد کرد.

بنا بر شنیده‌ها، این نشست که با حضور دکتر رییسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، دکتر بهادری رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر اعرابی و دکتر همتی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و مازندران، نمایندگان سازمان‌های تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان و برنامه و بودجه و سایر اعضا برگزار شد و با انتقاد شدید دکتر رییسی از تامین اجتماعی به‌دلیل تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری همراه بود، دو مصوبه مهم داشت:

۱. به شورای‌عالی بیمه پیشنهاد شود در بودجه سال ۹۸ سرانه پزشکان خانواده شهری به میزان متوسط افزایش حقوق کارکنان دولت (احتمالاً حدود ۲۰ درصد) افزایش یابد.

۲. در دو استان فارس و مازندران، پزشکانی که مایل به ادامه همکاری با برنامه پزشک خانواده شهری نیستند، یک ماه پس از ارایه تقاضای کتبی و توافق و تصویب کمیته استانی پزشک خانواده، از برنامه خارج شوند و بیمه‌ها با آن‌ها مانند سایر پزشکان استان‌های کشور قرارداد ببندند.

بدین ترتیب، انتظار می‌رود همکارانی که از مشکلات به‌وجود آمده در برنامه پزشک خانواده شهری و به‌ویژه از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات خود ناراضی هستند، از این طرح خارج شوند.

متن مصوبه را به‌زودی در همین سایت منتشر خواهیم کرد.

(Visited 5,670 times, 2 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*