جامعه پزشکان عمومی فارس همچنان منتظر اقدامات نظام پزشکی شیراز درباره وضعیت پزشکان اورژانس است

دکتر سیامک متقیان‌پور، عضو هیات‌ مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز و از اعضای کمپین دفاع از حقوق پزشکان عمومی شاغل در بخش‌های اورژانس

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: حدود ۵ ماه از به راه افتادن کمپین «دفاع از حقوق پزشکان شاغل در بخش‌های اورژانس خصوصی فارس» می‌گذرد، اهداف کمپین این موارد بوده و هستند:

۱- قانونمند کردن فعالیت پزشکان عمومی شاغل در بخش‌های اورژانس و ایجاد تضمین امنیت کاری مناسب

۲- اجرای مصوبه سال ۹۵ شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص حق‌الزحمه‌های شیفت‌های اورژانس

حدود ۵۰۰ نفر از همکاران پزشک عمومی شاغل در فارس، در این کمپین حضور دارند و انجمن پزشکان عمومی شیراز و آحاد پزشکان عمومی از این کمپین دفاع کرده‌اند.

اما بعد از گذشت ۵ ماه، علی‌رغم برگزاری چند جلسه با ذی‌نفعان توسط سازمان نظام پزشکی، هنوز هیچ‌گونه اتفاق مثبتی در این خصوص، روی نداده است و این در حالی است که از زمان ابلاغ مصوبه مربوط به حق‌الزحمه شیفت‌های اورژانس توسط شورای عالی نظام پزشکی حدود دو و نیم سال می‌گذرد، و این سؤالات در اذهان همکاران زحمتکش پزشک عمومی شاغل در شیفت‌های اورژانس و جامعه پزشکان عمومی مطرح است که:

آیا سازمان نظام پزشکی از به اجرا درآوردن مصوبات شورای عالی خود، عاجز است؟ و اگر بله، این عجز به چه دلیل است؟ آیا زمان آن نرسیده است که اعضای این سازمان و بخصوص پزشکان عمومی به‌عنوان پیشانی جامعه پزشکی تاثیرگذاری این سازمان در دفاع از حقوق خود ببینند؟ و اگر سازمان نظام پزشکی در اجرای مصوبات خود، عاجز است پس چرا چنین مصوبه‌ای، تصویب و ابلاغ گردیده است؟

مسلماً جامعه پزشکان عمومی فارس، منتظر دریافت پاسخ‌های شفاف منتخبان محترم خود به این سوالات هستند. تا بالاخره بدانند آیا دفاع از حقوق اعضای جامعه پزشکی وظیفه این سازمان است یا باید به دنبال راهبردهای دیگری برای دفاع از خود باشند مثلاً متوسل شدن به کمیسریای عالی بی‌پناهان سازمان ملل!

(Visited 275 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*