آسیب‌شناسی انجمن پزشکان عمومی از حواشی نصب کارتخوان در مطب‌ها

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ضمن آسیب‌شناسی موضوع تصویب نصب کارتخوان در مطب پزشکان و نحوه اجرای آن، انتقاداتی را مطرح کرد.

دکتر عباس کامیابی، رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان کرمان، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی، نماینده کل ملت است و هرگونه تصمیمی ضمن رعایت مصالح نظام، باید مبتنی بر عدالت و جامعیت و قابلیت اجرای قانون باشد، گفت: متاسفانه چند اتفاق عجیب در مسیر تصویب قانون نصب کارتخوان رخ داد که تعجب‌آور بود. میزان درآمد جامعه پزشکی و سایر آماری که ارائه شد کاملا اشتباه و غیرقابل باور بود و حرف‌های غیرکارشناسی و غیرمستدل در سطح مجلس و صدا و سیما به‌قدری با واقعیت منافات داشت که آمار و ارقام واقعی مجالی برای به گوش رسیدن نیافت.

وی افزود: همچنین ادعاهایی خلاف واقع از سوی برخی گفته شد، از جمله اینکه اغلب پزشکان کارتخوان ندارند یا اینکه نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی با نصب کارتخوان موافق نیستند، در حالی که کاملا برعکس بود. در آخر نیز تفاوت ماهوی کارتخوان بانکی با دستگاه‌های فروشگاهی وجود دارد که متاسفانه نمایندگان محترم مجلس به تفاوت این دو توجهی نکردند و در حین مباحثات درونی و با ظرافتی خاص، متن اولیه پیشنهاد دهندگان به سمت سامانه فروشگاهی تغییر پیدا کرد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور در ادامه گفت: بنابراین در مصوبه مجلس هم براساس آمار و ارقام اشتباه تصمیم‌گیری شد که از اصل کارشناسی به‌ دور بود و هم تنها یک گروه شغلی مورد خطاب قرار گرفت که مصداق تبعیض بود و در مجموع نشان داد که بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی‌های صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی بر تفکر منطقی نمایندگان سایه انداخته است؛ ضمن اینکه هیچکس به چرایی این تبعیض و ابهاماتی که از جمله شورای نگهبان مطرح کرد، پاسخ نداد.

وی با اظهار اینکه پزشکان ملزم به نصب دستگاه کارتخوانی شدند که اغلب در موسسات خود داشتند، به اعتراض پزشکان اشاره و عنوان کرد: پزشکان با وجود چند بار تمدید مهلت برای اتصال کارتخوان به سامانه مالیاتی و استفاده از انواع تهدیدها، جریمه ۲ درصدی ناشی از خودداری از این کار را تقبل کردند تا بگویند که با قشر پزشکی باید با زبان همدلی و مشارکت صحبت کنند نه با تهدید و سیاست‌ورزی.

رییس سازمان نظام پزشکی کرمان اعتراض پزشکان و سایر مردم به مالیات را از دریچه عدالت مالیاتی دانست و افزود: فارغ از فسادهای بی‌سابقه در عرصه اقتصادی که اساسا انگیزه پرداخت مالیات را در همه اقشار ضعیف می‌کند، باید شفافیت و عدالت کامل هم بین صنوف مختلف رعایت شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم برنامه جامع و مشخصی برای نظام‌مندی پرداخت مالیات برای تمام صنوف در نظر گرفته شود و مشوق‌های خاص و روش‌های ترغیبی هم برای مشارکت در نظر بگیرند. علاوه بر آن، ضمن دلجویی از جامعه پزشکی به‌خاطر رفتارهای توهین‌آمیز و تبعیض‌آمیز، مثل تمامی نظام‌های پیشرفته، با ادله کارشناسی خواستار مشارکت نمایندگان صنفی جامعه پزشکی از جمله نظام پزشکی و انجمن‌ها شوند.

(Visited 149 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*