این همه تاخیر برای ابلاغ رای دیوان عدالت اداری برای چیست؟

به دنبال شکایت همکارمان آقای دکتر افتخاری در دیوان عدالت اداری و در نهایت ابطال نامه دبیر شورای آموزش پزشکی که موجب ایجاد محدودیت در ارایه خدمات پوست و لیزر توسط پزشکان عمومی شده بود، متاسفانه تا کنون این حکم از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ نشده است.

به همین دلیل دکتر کامیابی، رییس انجمن پزشکان عمومی ایران طی مکاتبه‌ای با معاونت درمان و معاونت حقوقی، مجلس و أمور استان‌ها، با توجه به گذشت حدود ۸ ماه از صدور این حکم قانونی، خواستار ابلاغ سریع‌تر این حکم شد.

متن این نامه خطاب به معاونین پیش‌گفت به شرح ذیل است:

به استحضار می رساند، به موجب دادنامه شماره ۲۳۶۳ مورخ ۱۴/۰۸/۱۳۹۸ صادره از هدرخواست ابلاغ حکم هیات عمومی دیوان.یات عمومی دیوان عدالت اداری، نامه شماره ۲۸۴/۵۱۸/د مورخ ۲۰/۰۹/۱۳۹۲ دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال گردیده و طی نامه شماره ۱۳۹۸۰۳۱۰۰۰۴۴۱۴۴۵ به تاریخ ۱۲/۰۹/۱۳۹۸ توسط شعبه ۵ اجرای احکام دیوان عدالت اداری به معاونت محترم حقوقی آن وزارتخانه ابلاغ شده است. با در نظر گرفتن مواد ۹۲، ۹۵، ۱۰۷،۱۰۹ و ۱۱۸ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲، خواهشمند است ضمن رعایت مفاد رای صادره در مصوبات بعدی، ابطال نامه ذکر شده را چون موارد مشابه گذشته به واحدهای تابعه ابلاغ نموده و این انجمن را از نتیجه اقدامات مطلع فرمایید.

درخواست-ابلاغ-حکم-هیات-عمومی-دیوان.-۱٫pdf

قابل ذکر است که نامه ابطال شده از سوی دیوان عدالت اداری «استفاده از دستگاه‌های وان حرفه‌ای الکترولیز و لیزر و نیز ارائه خدمات پوست در زمینه وان حرفه‌ای الکترولیز و لیزر، IPL، PRP، کاشت مو و تزریق ژل، بوتاکس، مزوتراپی و چربی» برای پزشکان عمومی جایز ندانسته بود و متاسفانه این نامه ملاک عمل دانشگاه‌های علوم پزشکی برای جلوگیری از انجام این خدمات توسط پزشکان عمومی شده بود.

 

(Visited 1,975 times, 1 visits today)

درباره‌ salehi

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*