معرفی یک کتاب مرجع؛ «مبانی درماتولوژی»

جلد کتاب

ویرایش ششم کتاب لوکینگ بیل و مارکس «مبانی درماتولوژی» نوشته جیمز جی مارکس جی آر و جفری جی میلر (نسخه ۲۰۱۸) در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب مرجع را دکتر احمدرضا طاهری استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فارسی ترجمه کرده است.

🔘 گفتنی است این کتاب در میان تألیفات حوزه پزشکی عمومی جایگاه ویژه‌ای دارد. کتاب در برخی از دانشگا‌ه‌های معتبر در حد یک منبع درسی اصلی مورد استفاده دانشجویان پزشکی قرار گرفته و از سوی وزارت بهداشت نیز به عنوان «منبع آموزشی پیشنهادی برای مطالعه بیشتر» معرفی شده است.

هدف اصلی ویرایش ششم این کتاب مانند ویرایش نخست آن، هموار کردن روند تشخیص درماتولوژیک با رویکرد مورفولوژیک به بیماری های پوستی است. برخلاف بیشتر کتاب های راهنمای مقدماتی، هر فصل این کتاب بر مبنای ظاهر پروسه ی اولیه پوستی (مثال، پوستول) استوار است و نه اتیولوژی آن (برای مثال، عفونت).این چیدمان به انعکاس وضعیتی که بیماران در محیط بالینی نشان می دهند، کمک می‌کند.
این ویرایش شامل تصاویر رنگی بیشتر، بیماری های بیشتر، نکات کلیدی، تشخیص های افتراقی، درمانهای اولیه و جایگزین به روز شده است که برای دانشجویان پزشکی، پزشکان مراقبت اولیه و پزشکیاران بسیار کارآمد خواهد بود.

⚫️ از جمله ویژگی‌های کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– حجم و مطالب متناسب با مبانی پزشکی عمومی
– دارای تصاویر باکیفیت بالینی و شماتیک آسیب‌شناسی
– استفاده از رویکرد مورفولوژیک

(Visited 277 times, 1 visits today)

درباره‌ Site Admin

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*